ضرورت روابط بانکی ایران با بانک های خارجی

همتی با بیان این که توصیه‌های گروه اقدام مالی جزء­ استاندارد‌های بانکداری بین المللی است گفت: حفظ وتقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی یک ضرورت است

به گزارش اگزیم نیوز عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در هفته‌های اخیر در مورد سررسید سپرده‌های ویژه ۲۰ درصدی بانک‌ها و احتمال ورود درصدی از آن به بازار ارز و ... نگرانی‌هایی مطرح شده بود. با تدابیر اتخاذ شده و همراهی مدیران بانک‌ها به نحو مطلوبی مدیریت شد که میزان آن ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بود. نشانی از اعتماد مردم به نظام بانکی.

وی همچنین نوشت؛­ این روز‌ها به نقل از برخی فعالین اقتصادی این موضوع مطرح می‌شود که در بازار ثانویه (نیما) نرخ ارز سقف دارد. این مطلب صحت ندارد. اطلاعات مربوط به حجم مبادلات و میانگین نرخ روزانه برای اطلاع عموم منتشر می‌شود. طبعا، حجم عرضه پتروشیمی‌ها در میانگین نرخ مؤثر است.

همتی در یادادشت خود ­افزوده است:​ روز شنبه، مجمع تشخیص مصلحت نظام درمورد لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) تصمیم گیری می‌کند. توصیه‌های گروه اقدام مالی جزء­ استاندارد‌های بانکداری بین المللی است. حفظ وتقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی یک ضرورت است.

کد خبر 26646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =