اقتصاد سالم در گرو تعیین تکلیف ارز تک نرخی

مسعود خوانساری گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، ضروریست دولت مدیریت قیمت ارز را به نحوی انجام دهد که واقعیت‌های بازار در نظر گرفته شود.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی،صنعت، معدن و تجارت تهران در آخرین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی دوره هشتم گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، ضروریست دولت مدیریت قیمت ارز را به نحوی انجام دهد که واقعیت‌های بازار در نظر گرفته شود.
خوانساری با اشاره به تصمیم مجلس مبنی بر اختصاص۰۰۰ ۱۴ میلیارد ارز به کالاهای اساسی گفت: برای ایجاد اقتصاد سالم باید یارانه نقدی به دهک‌های مستحق اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز رئیس اتاق بازرگانی تهران اقتصاد کشور را گرفتار ارز چند نرخی توصیف کرد و گفت: این موضوع منجر به شکل گیری رانت و فساد شده و ارز نیما، سنا، بازار آزاد و ارز دولتی یا همان ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد را دچار مشکل کرده است از دولت و بانک مرکزی انتظار می رود با سرعت بیشتری موضوع تک نرخی کردن ارز را پیگیری کند، علاوه بر این دولت باید به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی در مورد حامل‌های انرژی و بنزین تصمیم گیری کند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه به بررسی موضوع ادغام بانکها پرداخت و گفت: دولت باید درباره تراز نامه این بانک‌ها شفاف سازی کند و اگر قرار است ضرر و زیان آنها را در این ادغام جبران کند منبع آن مشخص شود تا از عوارض ساماندهی مؤسسات اعتباری غیرمجاز و صندوق‌های قرض الحسنه جلوگیری شود.
خوانساری در پایان صحبت های خود به اخبار تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تولید یک میلیون خودروی ارزان اشاره کرد و گفت: باید در اینباره نیز مشخص شود که منابع این تصمیم کجاست و در مورد آن شفاف سازی صورت بگیرد.

 پدرام سلطانی در این نشست گفت: ما نمی توانیم به رشد اقتصادی نائل شویم مگر اینکه بتوانیم با دنیا کار کنیم؛ هرچند برخی کشورها نگاه مثبتی به ما ندارند و دشمنانی هم داریم اما با دشمن هم باید یک روز مدارا کرد زیرا نباید اجازه دهیم فشار ما را محدود کند.

سلطانی با اظهار امیدواری برای راه اندازی گفتمان اصلاح حکمرانی اقتصادی در دور جدید اتاق بازرگانی گفت شرایط فعلی بهترین فرصت  برای راه اندازی یک گفتمان عمومی در کشور است. اکنون زمان بیان مشکلات است و با پنهان کاری سودی عاید ما نمی شود، بنابراین بهتر است حرف هایمان را یکی کنیم تا بتوانیم از این بزنگاه اقتصادی عبور کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 26714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =