چرا با وجود این وام‌ها باز هم تولید در بحران است؟

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه موافق اعطای تسهیلات خرید به تولیدات صنایع نیستم، گفت: خودروسازان از فروشی که با کمک تسهیلات دولتی داشته‌اند، چقدرمی‌توانند زیر ساخت‌ها و کیفیت خود را اصلاح کنند

مهدی پورقاضی  با اعلام این خبر درباره بسته خروج از رکود و اعطای وام دولتی برای خرید کالا ، اظهار کرد:  موافق تسهیلاتی که دولت به این شکل بخواهد برای تحریک تقاضا برای کالاهای مصرفی بادوام و مسکن پرداخت کند، نیستم.

وی افزود:  این امر عملکردی موقت است و دردی از صنایع ما دوا نخواهد کرد همچنین با بست آن به دیگر بخش های صنعتی نیز موافق نیستم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه مسائل زیر ساختی صنایع با این روش حل نمی‌شود، ادامه داد: باید مشاهده شود که خودرو سازان از فروشی که با کمک  تسهیلات دولتی داشته‌اند چقدر می توانند زیر ساخت ها و کیفیت خود را اصلاح کنند.

وی همچنین درباره برنامه های راهبری وزارت صنعت، خاطر نشان کرد:  وزارت صنعت در برنامه های خود، برنامه و راهبردی برای کوچک سازی خود در نظر نگرفته است.

پورقاضی گفت: اکنون زمان آن رسیده است که مسوولان دولتی به این پرسش پاسخ دهند که چرا به رغم انواع برنامه‌های حمایتی، همچنان صنعت کشور دچار ضعف و بحران است.

کد خبر 272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =