سفر هیئت ۴۰ نفره فعالان اقتصادی یونان به ایران

وزیر امور خارجه یونان اواخر ماه جاری میلادی به تهران خواهد آمد و هیئتی ۴۰ نفره از فعالان اقتصادی یونان در این سفر وی را همراهی خواهند کرد.

به نقل از پایگاه خبری اکاتی مرینی، حدود 40 فعال اقتصادی یونانی، نیکوس کوتزیاس، وزیر امور خارجه این کشور را در سفری که اواخر ماه جاری به تهران خواهد داشت همراهی خواهند کرد تا فرصت های موجود در بازار ایران را مورد ارزیابی قرار دهند.

هیئتی تجاری از بخش های مختلف در این سفر وزیر خارجه یونان را همراهی خواهند کرد و فعالان در برخی بخش ها امیدوارند بتوانند به بازار ایران نفوذ کنند. هیئت اعزامی به تهران شامل نمایندگانی از جمله از شرکت هوایی آژه و شرکت های مصالح ساختمانی و مواد غذایی خواهد بود. همچنین حضور شرکت های داروسازی یونان از جمله الپن، دمو و ویانکس در این هیئت چشمگیر خواهد بود.

سازمان دهندگان این سفر از تمایل فراوان جامعه تجاری یونان به بازار این سخن می گویند، زیرا این بازار بزرگترین بازار دست نخورده منطقه به شمار می رود. ایران کشوری با ثروت فراوان به خصوص در زمینه مواد معدنی است و در بسیاری زمینه ها توسعه لازم را شاهد نبوده، اما تقاضای زیادی برای زیرساخت ها و کالاهای مختلف در این کشور وجود دارد.

از آنجایی که ایران ترکیه را یک همسایه غیرقابل پیش بینی ارزیابی می کند، تهران مشتاق بررسی مسیرهای تجاری جایگزین به اروپاست و یونان از این جهت می تواند پل رسیدن ایران به اروپا باشد.

کد خبر 273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =