اولویت صادرات به ۲۶ کشور

بايد در حوزه توليد فولاد تغيير نگاه شكل بگيرد و با هدف نواوري بحث صادرات به ٢٦ كشور همجوار در اولويت قرار بگيرد زيرا ظرفيت توليد شمش إشباع شده مگر اينكه به ٦ ميليون تن هدف صادراتي برسيم.

بايد در حوزه توليد فولاد تغيير نگاه شكل بگيرد و با هدف نواوري بحث صادرات به ٢٦ كشور همجوار در اولويت قرار بگيرد زيرا ظرفيت توليد شمش إشباع شده مگر اينكه به ٦ ميليون تن هدف صادراتي برسيم. 

به گزارش اگزيم نيوزپنجمين كنفرانس بين المللي استيل پرايس، با موضوع صنعت فولاد و مواد اوليه، ايستادگي و توسعه صادرات فولاد در تهران برگزار شد.

سعيد زرندي معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه توليد فولاد از هدف ١٤٠٤ بالاتر است، اظهار داشت: بايد در حوزه توليد فولاد تغيير نگاه شكل بگيرد و با هدف نواوري بحث صادرات به كشورهاي همجوار در اولويت قرار بگيرد زيرا ظرفيت توليد شمش إشباع شده مگر اينكه به ٦ ميليون تن هدف صادراتي برسيم. 

وي با بيان اينكه سال ٩٧ با توجه به تشديد تحريم ها و تكانه هاي ارزي شرايط ويژه اي براي اقتصاد ايران رقم خورد، ياداور شد: بخش خصوصي و دولت به دليل نبود مديريت دانش دچار مشكلاتي شدند كه بطور متناوب در سال هاي گذشته نيز انها را تجربه كرده بوديم و مي توانستيم با مستندسازي و استفاده از مديريت دانش اين فرايندها را با كمترين خسارت پشت سر بگذاريم. در اين زمينه ثابت شده است كه هر دوره كه افزايش قيمت دلار اتفاق افتاده است متعاقب آن تمامي بازارها نيز تاثير گرفته اند و اين وحداد جديدي نبود و ميشد آن را مديريت كرد.

معاون برنامه ريزي وزارت صمت با تاكيد بر اينكه دو جهت گيري جدي بايد در سال ٩٨ كه سال رونق نام گرفته بايد در دستور كار دولت و بخش خصوصي قرار بگيرد، عنوان كرد: در قدم اول بايد تمركز بر صادرات به كشورهاي همسايه به عنوان يك راهبرد جدي در اولويت قرار گيرد. در اين زمينه در سال ٩٧، از ٤٤ ميليارد دلار صادرات غيرنفتي بالغ بر ٢٣ ميليارد آن به ١٥ كشورهمسايه و از ميزان ٩ ميليارد آن به عراق صادر شده است. بر اين اصل بايد از ظرفيت ها به خوبي استفاده شود و صادرات به ٢٦ كشور همجوار در فهرست هدف صادراتي قرارگيرد.

به گفته زرندي بايد براي رسيدن به هدف هاي صادراتي در كشورهاي همسايه بايد از مكانيزم وزارت امورخارجه، وزارت صمت، انجمن ها و بخش خصوصي استفاده شود تا پيش بيني ها براي افق ١٤٠٤ در مورد ايجاد ٥٥ ميليون تن ظرفيت محقق شود.

وي در ادامه افزود: قدم دوم اين است كه سرمايه گذاري لازم براي توليد كالاهاي واسطه اي انجام شود زيرا بيش از ٦٤ درصد كالاهاي وارداتي ما در بخش كالاهاي واسطه اي بوده است. 

معاون برنامه ريزي وزارت صمت با بيان اينكه صنعت فولاد در سال ٩٧، در حوزه ارزآفريني، توليد و اشتغال نقش آفرين بوده، گفت: در ٩ ماه اول سال گذشته ١٥ درصد رشد در حوزه فلزات اساسي و فولاد داشتيم كه با جهت گيري مناسب توانستند فراتر از انتظارها عمل كنند تا جاييكه بخشي از بازار صادراتي را به نياز داخل اختصاص داديم.

به گزارش اگزيم نيوز، در پنجمين كنفرانس بين المللي استيل پرايس باموضوع صنعت فولاد و مواد اوليه، ايستادگي و توسعه صادرات، شركت هاي ايميدرو، توسعه آهن و فولاد گل گهر، ذوب آهن اصفهان، زرين صنعت چاف، فولاد خوزستان، فولاد كاوه جنوب كيش، فولاد مباركه، فولاد هرمزگان، گسترش فناوري خوارزمي، معدني و صنعتي چادرملو، معدني و صنعتي گل گهر، ميدكو، نفت و گاز سرو و اپال سنگان پارسيان حضور داشتند

کد خبر 27887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =