علاقه‌مندی ایران و سوریه به توسعه روابط تجاری و گمرکی

میراشرفی در دیدار با رئیس اتاق صنایع و بازرگانی دمشق و هیأت همراه، با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه دو کشور ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف گفت: سوریه دوست ایران است و ما خواهان توسعه روابط دوجانبه، به‌ویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با این کشور هستیم

رئیس کل گمرک ایران در دیدار با رئیس اتاق صنایع و بازرگانی دمشق و هیأت همراه، با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه دو کشور ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف گفت: سوریه دوست ایران است و ما خواهان توسعه روابط دوجانبه، به‌ویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با این کشور هستیم.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از گمرک ایران، مهدی میراشرفی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا با رفع موانع و مشکلات، روابط تجاری بین دو کشور تسهیل شود.

وی تأکید کرد: یکی از راه‌های توسعه روابط در دنیا، بحث توسعه تجارت است که می‌تواند با ارتباط نزدیک‌تر مردم، گسترش یابد.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه هدف از برگزاری این دیدار فراهم کردن زمینه ارتقای مبادلات تجاری بین ایران و سوریه است، اظهارداشت: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا کالاهای دو کشور سریع‌تر مبادله گردد و آشنایی تجار و بازرگانان با قوانین و مقررات تجاری دو کشور به تسهیل تجارت دوجانبه کمک خواهد کرد.

میراشرفی همچنین با اشاره به اینکه سوریه شریک استراتژیک ایران است، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین گمرک ایران و سوریه به منظور پیگیری مستمر و حل مشکلات تجار دو کشور را ارائه داد که این پیشنهاد مورد موافقت طرف مقابل قرار گرفت.

در این دیدار همچنین درباره تشکیل اتحادیه تجاری ایران، سوریه و عراق مطالبی بیان شد و تأکید گردید که این امر باعث افزایش سطح تجاری و دسترسی به بازارهای طرفین از یک‌سو و گسترش فعالیت‌های گردشگری و توریسم زیارتی خواهد شد. علاوه بر این تولید مشترک کالا بین ایران و سوریه با توجه به آشنایی تجار دو کشور به نیازهای طرفین، بسیاری از نیازها را برطرف خواهد کرد.

براساس این گزارش "سامر الدبس" رئیس اتاق صنایع و بازرگانی دمشق نیز در این دیدار با تشکر از رئیس کل گمرک ایران و اقدامات انجام شده در جهت حمایت از مردم سوریه، تمایل خود را برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: برای تحقق این امر باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و تسهیلاتی به وجود آید تا تجار دو کشور بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر به مراودات تجاری بپردازند.

این گزارش حاکی است اعضای هیأت همراه رئیس اتاق صنایع و بازرگانی دمشق نیز در این دیدار پیشنهادهایی در زمینه سرعت بخشیدن به روند مبادلات و آسان‌سازی تجارت بین دو کشور ارائه کردند.

کد خبر 27917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =