اولویت های رونق تولید در سال ۹۸

رضا رحمانی اعلام کرد حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود اولویت اول امسال است و فعال کردن ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی و توسعه واحدهای تولیدی که امکان و پتانسیل توسعه را دارند، اولویتهای بعدی هستند

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود اولویت اول امسال است و فعال کردن ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی و توسعه واحدهای تولیدی که امکان و پتانسیل توسعه را دارند، اولویتهای بعدی هستند.

رضا رحمانی در پنجاه و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران که در شهرستان پاکدشت برگزار شد با بیان این مطلب،افزود: موضوع تعمیق ساخت داخل که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را با جدیت دنبال می کنیم و هر کالایی که در داخل امکان ساخت دارد نباید وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ وضعیت موجود، نباید واحدهای تولیدی تعطیل شوند، تصریح کرد: حتی واحدهایی که دارای بدهی به بانکها هستند،نباید تعطیل شوند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه بیان کرد : امسال سال متفاوتی از تمامی جهات است و این تغییر در نگاه و فکرمان نیز باید ایجاد شود تا اراده ها محکم تر شود.

رحمانی با اعلام اینکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم، گفت: این جنگ با جنگ نظامی متفاوت است و مختصات خاص خود را دارد.

وی در ادامه در این باره اضافه کرد : وقتی به عنوان نمونه یک واحد تولیدی 400 نفر را تعدیل می کند، دشمن خاکریز ما را گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه ما رزمنده این جبهه هستیم و باید بسیج شویم،تصریح کرد : برگزاری جلسات زیاد، وقتمان را می گیرد و باید تا میتوانیم در شرایط کنونی جلسات را تعدیل کنیم. همچنین توجه بیش از حد به فضای مجازی و اخبار و شایعات نیز ما را از پرداختن به مسایل اصلی و کار کردن دور می کند.

رحمانی با اشاره به برخی مشکلات و مسایل مطرح شده در این جلسه،بیان کرد : کمبود برق واحدهای صنعتی، تامین سرمایه در گردش و نقدینگی و مالیات بر ارزش افزوده مسایل مهمی است که مطرح شد و باید سریعا در دستور کار قرار بگیرند.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته واردات 1339 قلم کالا ممنوع اعلام شد،گفت : سال گذشته به صورت میانگین 22 درصد کاهش واردات داشتیم و فروردین ماه امسال نیز شخصا 149 قلم کالا را به لیست اقلام دارای ممنوعیت وارداتی اضافه کردم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بافت های صنعتی غیرمجاز گفت : سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و بخصوص شرکت شهرکهای صنعتی تهران در این راستا پیگیری های خوبی داشتند.

رحمانی با اشاره به اینکه پاکدشت در حوزه گل و گیاه ظرفیتهای خوبی دارد،تصریح کرد : سازمان توسعه تجارت در این زمینه باید کمک کند و البته در حوزه بسته بندی جای کار بسیاری داریم.

وی با بیان اینکه در برخی حوزه ها مانند پوشاک و لوازم خانگی برنامه هایی برای خودکفایی و تعمیق ساخت داخل داریم،گفت : شهرک صنعتی پوشاک ظرفیت خوبی است و باید از هر ایده و طرحی در حوزه پوشاک حمایت کنیم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در پایان گفت : همه دستگاه های مرتبط باید با همدلی و همکاری پای کار بیایند و در یک سو و جهت جهت تحقق رونق تولید گام بردارند.

 

کد خبر 28023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =