تداوم تعامل اتاق بازرگانی با نهادهای رتبه بندی بین المللی

حسن فروزان فرد گفت: عدم توجه به اهمیت رتبه بندی در گذشته باعث شد رتبه رقابت پذیری ایران در جایگاه واقعی آن نباشد

حسن فروزان فرد در گفتگو با پایگاه خبرنگار اگزیم نیوز گفت: یکی از اشتباهات ما در گذشته عدم ارتباط با نهادهای رتبه بندی بین المللی بود؛ عدم توجه به اهمیت رتبه بندی باعث شد رتبه رقابت پذیری ایران در جایگاه واقعی آن نباشد.

وی در ادامه بیان داشت: بهبود بزرگی در عرصه رتبه بندی صورت نگرفته بلکه اتاق بازرگانی با اصلاح شیوه پاسخگویی و تعامل مثبت با نهادهای رتبه بندی از کاهش بی دلیل رتبه ایران در فضای کسب و کار جلوگیری کرد.

  به گفته فروزان فرد باید برای دستیابی به رتبه مطلوب در انواع رتبه بندی های اقتصادی ضروریست ثبات اقتصادی و مدیریت اقتصاد کلان در کشور با جدیت بیشتر پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، رئیس اتاق بازرگانی تهران در اولین نشست از دور نهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی به هدف گذاری اتاق برای بهبود رتبه ایران در شاخص فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت اتاق بازرگانی در این دوره تلاش دارد با تداوم همکاری با نهادهای رتبه بندی معتبر بین المللی رتبه ایران را در فضای کسب و کار را بهبود ببخشد.

فروزان فرد اذعان داشت: سال جاری اتاق برنامه همکاری خود را با نهادهای رتبه بندی بین المللی را ادامه خواهد داد.

حسن فروزان فرد در پاسخ به خبرنگار اگزیم نیوز در رابطه با بسته پیشنهاد اتاق ایران برای حفظ توان تولید و ایجاد رونق گفت: نباید فراموش کرد که شرایط فعلی اقتصاد کشور بیش از هرچیز متاثر از تحولات در اقتصاد کلان ماست؛ نرخ ارز، نرخ تورم و سایر شاخص های وابسته از جمله کاهش مصرف عمومی ناشی از افزایش قیمت ها یا به عبارتی کاهش تقاضای موثر، مساله اصلی اقتصاد کشور است.

 وی در ادامه افزود: راهکارهای ارائه شده از سوی نهادهای مرتبط از دیدگاه کلان به مسائل اقتصادی نپرداخته و غالب موارد ذکر شده در این بسته مربوط به اقتصاد خرد، تعاملات داخلی بنگاه ها و دولت و تامین کنندگان می شود.

 فروزان فرد گفت: ایده  به رسمیت شناختن نرخ ارز, حذف رانت ها و ... در عین اینکه کاملا درست و ضروری هستند؛ تنها می تواند تا اندازه ای از وضعیت موجود حراست و از آسیب بیشتر جلوگیری کند و بخشی از فعالان اقتصادی را برای ادامه فعالیت ترغیب کند؛ عدم حمایت از واحدهای کوچک، حذف آنها از چرخه تولید به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، اتاق بازرگانی در بسته پیشنهادی خود برای رونق تولید، راهکارهای مختلفی برای چالش های حوزه ارز، تجارت خارجی،محیط کسب و کار، تامین مالی تولید و مالیات ستانی ارائه داده است.  

کد خبر 28104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =