زیان ۳۶ تریلیونی موسسات مالی به دولت

نوبخت اعلام کرد اعلام کرد موسسه‌های مالی غیرمجاز ۳۵ تا ۳۶ هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند

محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه برای تامین مالی ۳ هزار میلیارد­ تومان از طرف نظام بانکی برای مناطق سیل زده افزود: انتقادات غیرمنصفانه‌ای به نظام بانکی کشور می‌شود، در حالیکه فقط موسسه‌های مالی غیرمجاز مشکلاتی را برای کشور ایجاد کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: موسسه‌های مالی غیرمجاز ۳۵ تا ۳۶ هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند و دولت ناچار شد برای جبران تعهدات و خسارات این مبالغ را پرداخت کند.

وی گفت: یکی از انتقاد‌ها به بانک‌ها این است که چرا تسهیلات را به سرعت پرداخت نمی‌کنند که پاسخ این است که عملکرد بانک‌ها در اجرای تعهدات روشن است و آن‌ها به خوبی به تعهداتشان عمل می‌کنند. 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: بانک‌های دولتی و غیر دولتی موسسات خیریه نیستند، بانک‌ها باید به سپرده‌های مردم سود پرداخت کنند بنابراین تاخیر در کار به دلیل دقت در کار است.

نوبخت گفت: بانک‌ها بسیار مطمئن و پاک همه تعهدات خود را انجام دادند و تعهدات را نسبت به مردم ادا کردند اگر فضاسازی شود و بانک‌ها را مجبور به پرداخت سریع کنند، مطالبات معوق شکل می‌گیرد. 

وی افزود: من بعنوان عضو مجمع بانک مرکزی و عضو شورای پول و اعتبار، رضایت خود را از نظام بانکی اعلام می‌کنم و به طور قطع تاریخ و تحلیلگران منصف به نیکی از بانک‌ها یاد خواهند کرد.

نوبخت گفت: اگر مشکلی در بخش تعهدات بانک‌ها بوده مربوط به موسسات مالی غیرمجاز بوده و مشکل عمده‌ای از سوی بانک‌ها و موسسات قانونی وجود ندارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بانک‌ها کارشان را به خوبی انجام دادند و همیشه درکنار دولت هستند. 

وی گفت: برای امسال ۶۶ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافته واین رقم پارسال ۵۴ هزار میلیارد تومان بود.

نوبخت در ادامه افزود: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه خرید تضمینی گندم تا چند روز پیش بوده که تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 

کد خبر 28225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =