بهبود ۴۹ رتبه ای شاخص تجارت برون مرزی

فرهاد دژپسند اعلام کرد با وجود این که رتبه ما در شاخص بهبود فضای کسب و کار ۴ رتبه کاهش یافته اما مجموع امتیاز ما بیشتر شده و در برخی از شاخص‌ها رشد داشته ایم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار گفت: با وجود این که رتبه ما در شاخص بهبود فضای کسب و کار ۴ رتبه کاهش یافته اما مجموع امتیاز ما بیشتر شده و در برخی از شاخص‌ها رشد داشته ایم .

فرهاد دژپسند از صاحبنظران و فعالان اقتصادی خواست مقررات زائد در خصوص کسب و کار را به وزارت اقتصاد اعلام کنند تا در هیئت مقررات‌زدایی با حضور نمایندگان سه قوه و بخش خصوصی این موضوعات بررسی شود. 

وی از تهیه نقشه عملیاتی جامع برای بهبود فضای کسب و کار خبر داد که در دولت ارائه و برای مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است. 

دژپسند افزود: این نقشه جامع هفته آینده رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی مصوب نیمه دوم سال گذشته ۱.۷ میلیارد دلار بود گفت: با برنامه منسجم در سه ماه آخر سال این رقم به حدود ۴ میلیارد دلار رسید. 

وزیر اقتصاد افزود: تسهیلات خوبی برای سرمایه گذاران خارجی که بالای ۲۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کنند در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی در سال ۹۷ کمترین تغییر و کاهش را داشت گفت: در سه ماهه اول سال ۹۸ صادرات غیر نفتی از نظر وزنی و ارزشی رشد مثبت و قابل قبولی داشته است. 

دژپسند از تحقق ۹۷ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته خبر داد و گفت: به رغم پیش بینی ها ۱۰۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شده است. 

وی با بیان اینکه جلسات ستاد مقابله با تحریم در وزارتخانه به صورت مرتب تشکیل می‌شود گفت: راهکارهای برون رفت از مشکلات شناسایی و به تصویب مراجع ذیربط رسیده است. 

وزیر اقتصاد گفت: در این شرایط با جدیت تحقق آرزوی دیرینه بودجه غیرنقدی را دنبال می‌کنیم. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات با کیفیت، ارزان، سریع و متنوع به مردم را گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد هوشمند خواند.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: وزارت اقتصاد با تدوین و ارسال مستندات بانکداری دیجیتال از بانک ها خواسته است تا نقشه راه این نوع بانکداری را تنظیم و در مجامع عمومی خود ارائه نمایند.

دژپسند هدف نهایی بانکداری دیجیتال را، اصلاح استراتژی ها و مدل  کسب و کار، اصلاح و بهبود فرآیند ها و بکار گیری تکنولوژی‌های نوین و "فین تک" ها برای ارایه خدمات با کیفیت، ارزان، سریع و متنوع به مردم خواند.

کد خبر 28231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =