مشکل اصلی تولیدکنندگان لوازم خانگی؛ نقدینگی / تولید خودرو ۳ برابر شد

وزیر صمت اعلام کرد این ظرفیت در کشور وجود دارد که تولید را به دو برابر برسانیم، اما مشکل اصلی تولیدکنندگان لوازم خانگی تامین نقدینگی است

رضا رحمانی، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز در مراسم افتتاح نخستین خط تولید لوازم خانگی هوشمند آشپزخانه در کشور از طریق ویدئو کنفرانس به رئیس جمهور گفت: سال گذشته از نظر صدور جواز تاسیس ۱۷ درصد رشد داشته ایم و در پروانه بهره برداری حدود ۷ درصد که نسبت به سال ۹۶ با رشد خوبی مواجه بوده ایم.

رحمانی گفت: باوجود مشکلات و تحریم‌های پیش رو انگیزه سرمایه گذاران و تولید کنندگان بیشتر شده بطوریکه درسال ۹۸ هم با افزایش ۲۲ درصد در ۴ ماهه اول سال روبرو بوده ایم که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش در صدور پروانه داشته ایم. 

رحمانی افزود: این واحد تولیدی لوازم خانگی هوشمند به ۱۱ کشور صادرات دارد و در ۲ کشور کارخانه احداث کرده است؛ و با همکاری خوبی که دانشگاه تهران با این واحد دارد امیدواریم هر چه سریعتر به سمت خانه‌های هوشمند حرکت کنیم.

وی گفت: امروز در این واحد بطور همزمان ۳۴ واحد تولیدی در استان تهران با سرمایه گذاری هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه‌های لوازم خانگی، نساجی، پوشاک، کفش، مواد غذایی و سلولزی شروع بکار خواهند کرد. 

رحمانی گفت: سال گذشته ۸۱ درصد کاهش واردات در بخش لوازم خانگی داشته ایم این در حالی است که صادرات روبه افزایش بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت لوازم خانگی تنها صنعتی است که در دوره تحریم براحتی می‌تواند درکشور اشتغال ایجاد و نیاز مردم را برطرف کند.

پاسخ به دغدغه های مردم و رفع مشکلات

وزیر صمت همچنین شب گذشته در رسانه ملی از تسهیلات ویژه واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی و تعرفه صفر درصد و توزیع گوشت مرغ با قیمت 12 هزار و 900 تومان خبر داد .

رحمانی با اشاره به برخی از دغدغه‌های مردم درباره مشکلات تولید و توزیع اقلام مورد نیاز آنها و راه حل های پیش بینی شده گفت: برای اینکه بتوان از افزایش قیمت ها و نوسانات افزایش قیمت های مایحتاج مردم جلوگیری کرد راهبرد افزایش تولید و کنترل بازار را در پیش گرفته ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت و زمان تحویل خودرو به چند برابر شدن تولید خودرو اشاره کرد و گفت: برای سرو سامان دادن به وضعیت بازار خودرو تولید در اسفند نسبت به آبان گذشته 154 درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه 2 خودرو ساز کشور طبق قانون 20 درصد مجوز فروش فوری دارد گفت:طبق برنامه مکتوب این 2 خودروساز تا پایان سال 98 تعهدات خود را بروز خواهند کرد .

وزیر صمت افزود : بعد از اعمال تحریم ها، در تولید برخی از خودروها با مشکل روبرو شدیم که برای حل مشکل ثبت نام کنندگان 3 راه حل ارائه کردیم. 

رحمانی با اشاره به اینکه تولید خودرو حدود سه برابر شده است، گفت: برخی مواقع خودرو متناسب نداریم که ناچاریم با مشتری مصالحه کنیم و زمانیکه امکان تولید خودرو وجود نداشته باشد با جایگزین کردن نوع خودرو رضایت مشتری را جلب کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به 6 پرونده تعزیراتی خودروسازان و پیگیری از سازمان حمایت اجرای تعهدات خود گفت: کسانی که از اسفند گذشته هنوز خودرو خود مانند "کوئیک" را تحویل نگرفته اند پیگیری می کنیم. 

وزیر صمت تولید خودروهای خارجی و تامین قطعات آنها را مشکل ارزیابی کرد و گفت: با کنترل بازار و افزایش تولید صنعت خودرو نونوار می شود. تا چند ماه قبل نه تولید بود و نه امیدی به تحویل خودرو اما خود ما در اصلاح وضعیت کنترل گرانی خودرو جدی هستیم.

او گفت: بخاطر اهمیت صنعت خودرو سازی و وضعیت اقتصادی مردم تولید خودرو و برطرف کردن دغدغه های مردم را پیگیری می کنیم.

رحمانی از طرح نوسازی ناوگان تجاری گفت و افزود: 202 هزار خودرو که 19 هزار خودروی آن اتوبوس و عمومی است با 11 هزار میلیارد یورو دولت باز سازی می شود. 20 درصد قیمت خودرو را مشتریان پرداخت می کنند.

کد خبر 28473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =