ایران و آلمان بر عادی سازی مناسبات بانکی تاکید دارند

ولی الله سیف رییس بانک مرکزی ایران روز جمعه در حاشبه کنگره بانکداری اروپا گفت: آلمان و ایران قصد عادی سازی مناسبات بانکی خود را پیش از لغو قریب الوقوع تحریم ها دارند

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به ملاقات خود با «ولفگانگ شوبل» وزیر دارایی آلمان گفت: این مذاکرات احیای روابط بانکی و مالی دو جانبه را پس از رفع کامل تحریم ها در بر می گرفت. 
سیف افزود: «مذاکرات ما بر عادی سازی فعالیت های بانکی بین دو کشور متمرکز بود. من از وزیر دارایی آلمان خواستم زمینه لازم برای بانک ها را برای از سرگیری سریع و راحت مناسبات فراهم سازد و من امیدوارم که این امر محقق شود.»
در همین حال، این مقام ارشد بانکی ایران ملاقات کوتاهی با «ماریو دراگی» رییس بانک مرکزی اروپا و «ینس ویدمان» رییس بانک مرکزی آلمان در حاشیه اجلاس یکروزه سران بانکداری اروپا در فرانکفورت داشت. 
برنامه کار روز جمعه سیف همچنین یک نشست غیر علنی با سران 60 بانک اروپایی را شامل می شد. 
رییس بانک مرکزی ایران پیش تر در هفته جاری تأکید کرد که ایران آماده تقویت همکاری های بین المللی بانکی به محض لغو تحریم هاست. 
وی چهارشنبه گذشته در همایش بین المللی سطح بالا برای سرمایه گذاری در ایران که در فرانکفورت برگزار شد، گفت: تمرکز اصلی بانک مرکزی، ادغام مجدد بانکهای ایران در بازارهای مالی بین المللی از جمله اعاده مناسبات بین بانکهای ایرانی و اروپایی است. 
رییس بانک مرکزی ایران افزود: ما امیدواریم که بتوانیم رابطه ای طولانی و مترقی با شرکای بانکی جهانی مان داشته باشیم. 
دیدار سه روزه سیف از فرانکفورت در رسانه های غربی دیگر از جمله بلومبرگ، رویترز، بی بی سی، خبرگزاری اسپانیا (افه) و روزنامه پرتیراژ تجاری هاندلزبلات بازتاب گسترده داشت. 

کد خبر 288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =