اقدامات ۶ گانه كسب و كار جهاني در سال ۲۰۱۵

سال ۲۰۱۵ با راه‌اندازی ۶ اقدام جدید برای کمک به کسب و کار جهانی، سالی پرمشغله اما رضایت‌بخش برای اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) بود. در آستانه سال ۲۰۱۶، به مرور اقدامات مهمی می‌پردازیم که ICC برای کمک به کسب و کار جهانی در سال ۲۰۱۵، ارائه نمود

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه اتاق بازرگانی بین المللیICC، سال ۲۰۱۵ با راه‌اندازی ۶ اقدام جدید برای کمک به کسب و کار جهانی، سالی پرمشغله اما رضایت‌بخش برای اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC) بود. در آستانه سال ۲۰۱۶، به مرور اقدامات مهمی می‌پردازیم که ICCبرای کمک به کسب و کار جهانی در سال ۲۰۱۵، ارائه نمود. این اقدامات، عبارتند از:

آکادمی ICC: استاندارد نوین جهانی در آموزش کسب و کار

اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با همکاری «شرکت بین‌المللی سنگاپور(IE Singapore)»، آکادمی ICC را راه‌اندازی نمود. این آکادمی، برنامه دیجیتال و پویایی را برای برگزاری آموزش‌های تخصصی مربوط به کسب و کار ارائه می‌کند.

بانک مشترک‌المنافع استرالیا(Commonwealth Bank of Australia)، بانک دی.بی.اس(DBS)، بانک او.سی.بی.سی (OCBC Bank)، بانک سانتاندر (Banco Santander) و بانک استاندارد(Standard Bank)، از جمله سازمان‌هایی هستند که با ثبت‌نام در اولین دوره‌های تامین الی تجاری آکادمی ICC، نسبت به آموزش کارکنان خود اقدام نموده‌اند. این برنامه، جامع‌ترین آموزش تامین مالی تجاری به شمار می‌رود که تاکنون راه‌اندازی شده است.

تنظیم دستورکار تامین مالی تجاری

بررسی جهانی ICC درباره تامین مالی تجاری ۲۰۱۵، با مشارکت ۱۱۲ کشور، تصویر کلی از روندهای بازار ارائه کرد. این بررسی، تاثیر شکاف تامین مالی تجاری را در شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) مطرح کرد و نشان داد که نزدیک به ۵۳ درصد از کل تراکنش‌های انجام نشده تامین مالی تجاری مربوط به شرکت‌های کوچک و متوسط(SMEs) بوده است؛ در عین حال، برخی روندهای مثبت تامین مالی تجاری را به‌ویژه در رابطه با تامین مالی صادرات، آشکار ساخت. این بررسی، توسط کمیسیون بانکی ICC منتشر شده است. کمیسیون بانکی اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC)، در مراسم اعطای جوایز برتر جهانی تامین مالی تجاری ۲۰۱۵، به عنوان «بهترین مبتکر جهانی دیجیتال در تامین مالی تجاری» انتخاب شد.

توسعه پایدار- آینده‌ای روشن‌تر برای همه

تری مک‌گرو (Terry McGraw)، رییس ICC و جان دنیلوویچ (John Danilovich)، دبیرکل ICC، با همکاری جک ما (Jack Ma) موسس و مدیر اجرایی شرکت علی‌بابا(Alibaba)، شریل سندبرگ(Sheryl Sandberg)، مدیرعامل ارشد فیس‌بوک و ریچارد برنسون(Richard Branson)، بنیانگذار گروه ویرجین(Virgin Group)، طی نامه‌ای خطاب به رهبران جهانی، خواستار همکاری فعال و سازنده با بخش خصوصی به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار(SDGs) شدند.

همچنین، اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) به نمایندگی از جامعه کسب‌وکار جهانی در گفت‌وگوهای کنفرانس اقلیم پاریس(COP۲۱)، خواستار یک توافق بلندپروازانه اقلیم در این کنفرانس شد. این توافق با همکاری کسب‌وکار، به تسریع کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کمک می‌کند و شرایط مساعدی را برای سرمایه‌گذاری، نوآوری و سازگاری اقلیمی، فراهم می‌آورد. ICC همگام با اهداف توسعه پایدار (SDGs) میزبان چند رویداد مهم به منظور تسهیل تعامل با بخش خصوصی بود که از آن جمله می توان به برگزاری روز کسب و کار در کنفرانس اقلیم پاریس (۴ دسامبر ۲۰۱۵) و جایزه عکاسی ICC با موضوع تغییرات اقلیمی، اشاره کرد. همچنین ICC از حصول توافق تاریخی اقلیم در اوایل ماه دسامبر ۲۰۱۵، استقبال کرد. 

گروه ۲۰ (G۲۰): مشارکت ICC در اجلاس آنتالیا  

سونیل بیهارتی میتال (Sunil Bharti Mittal)، موسس و رییس شرکت‌های بیهارتی و نایب رییس اول ICC، در راس هیئتی متشکل از نمایندگان ICC، در اجلاس گروه ۲۰ در آنتالیا، ترکیه شرکت نمود. روسای ICC با هدایت شورای مشورتی کسب و کار ۲۰ (IBAC)، چهار حوزه مهم را برای اقدام فوری گروه ۲۰ مشخص کردند که عبارت بودند از: «تصویب و اجرای توافق تسهیل تجاری (TFA) سازمان تجارت جهانی (WTO)»، «ایجاد فرصت‌های بیشتر برای زنان و جوانان در بازار کار»، «ايجاد استراتژي‌هاي زيرساختي خاص هر كشور براي افزايش سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي زيرساختي مورد نیاز در سراسر جهان» و «بهبود دسترسي بنگاه‌هاي كوچك و متوسط (SMEs) به تامين مالي».

اقتصاد دیجیتالی و آینده اینترنت

اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) از طریق کارگروه اقدام کسب و کار برای حمایت از جامعه اطلاعاتی (ICC BASIS)، مشارکت کسب و کار را در دهمین مجمع راهبری اینترنت (IGF) وابسته به سازمان ملل (UN) در ژائوپسوآ، برزیل، سازماندهی نمود و به ادامه مباحث فراگیر در رابطه با آینده اینترنت، پرداخت. اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC)، دو هفته بعد از برگزاری مجمع راهبری اینترنت (IGF)، در رویداد بررسی ده ساله اجلاس جهانی سران برای جامعه اطلاعاتی (WSIS+۱۰) سازمان ملل(UN) که برای پذیرش مدیریت جمعی جامعه ذینفعان جهانی اینترنت و توسعه دستورکار مجمع راهبری اینترنت برای ده سال بعد، تشکیل شد، مشارکت کرد و برپایی این رویداد را تحسین نمود.    

به علاوه در این زمینه، ICC از توسعه توافق فن‌آوری اطلاعات(ITA) سازمان تجارت جهانی(WTO) استقبال کرد و این توافق را عامل تزریق ۱۹۰ بیلیون دلار (آمریکا) به اقتصاد جهانی و پیشبرد تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، دانست.

اتحاد جهانی برای تسریع در اجرای توافق تسهیل تجاری

سال پرمشغله ICC با راه‌اندازی «اتحاد جهانی برای تسهیل تجاری» به پایان رسید. «اتحاد جهانی برای تسهیل تجاری» بستر بی‌نظیری را برای توانمندسازی تخصص و منابع کسب‌وکار به منظور حمایت از اجرای موثر توافق مهم تسهیل تجاری (TFA) سازمان تجارت جهانی (WTO)، فراهم می‌کند. این اتحاد، بر اساس کمک‌های ارائه شده از سوی دولت کانادا، وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان فدرال، دپارتمان توسعه بین‌المللی انگلستان و آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا، آغاز به‌کار نموده است. اطلاعات بیشتر درباره اتحاد جهانی برای تسهیل تجاری را با مراجعه به www.tradefacilitation.org دریافت نمایید.

 
کد خبر 2947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =