واردات کالا ۱۲.۵ درصد کاهش یافت

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به واردات ۲۸ میلیون و ۲۸۶هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی در ۹ ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲.۵ درصد کاهش واردات رخ داد

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، «فرامرز مداح» افزود: از مجموع واردات، یک میلیون و 139 هزار تن کالا از مرزهای جاده ای به کشور وارد شد. 
همچنین به گفته او، از مجموع 43 میلیون و 330 هزار تن کالای صادراتی در این مدت، پنج میلیون و 60 هزار تن از راه مرزهای جاده ای از کشور خارج شد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد در امر واردات و صادرات کشور، سهم جاده و دریا به ترتیب 9 و 91 درصد است.
وی گفت: مرز بازرگان با سهم 61 درصدی فعال ترین مرز جاده ای در زمینه واردات کالا به کشور است و پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با 17 و 9 درصد قرار دارد. 
به گفته او، در این مدت در زمینه صادرات جاده ای نیز مرز بازرگان با 21 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلک و دوغارون با 17 و 11 درصد در رتبه های بعدی است.
مداح افزود: سهم کامیون های ایرانی در صادرات کالا 63 و در واردات 39 درصد بود.
وی افزود: از مجموع کالاهای صادر شده بیشترین میزان به کشورهای افغانستان و ترکیه و از مجموع کالاهای وارد شده بیشترین میزان از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان بود. 
به گفته او در این مدت، 216 هزار مسافر با 27 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری وارد کشور شدند که سهم اتوبوس 39 درصد، مینی بوس هشت درصد و سواری 53 درصد بود. 
همچنین 271 هزار نفر با 34 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس 41 درصد، مینی بوس پنج درصد و سواری 54درصد بود. 
مداح درباره آمار تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت یاد شده، بیشترین تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با 34 درصد و بیله سوار با 16 درصد بوده است. 
به گفته او، از مجموع مسافران وارد شده به کشور 110 هزار نفر خارجی و 106 هزار نفر ایرانی بودند و از مجموع مسافران خارج شده، 123 هزار نفر مسافر خارجی و 147 هزار نفر مسافر ایرانی. 

کد خبر 2950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =