صادرات فولاد فعلا سود آور نیست

به رغم اینکه قیمت جهانی فولاد رقم مناسبی برای صادرکنندگان محسوب نمی شود و نسبت به قیمت داخلی پایین تر است و سود کمی نصیب صادرکننده ها می کند اما تاکنون حجم صادرات قابل ملاحظه بوده است

مدیر فروش ذوب آهن گفت: به رغم اینکه قیمت جهانی فولاد رقم مناسبی برای صادرکنندگان محسوب نمی شود و نسبت به قیمت داخلی پایین تر است و سود کمی نصیب صادرکننده ها می کند اما تاکنون حجم صادرات قابل ملاحظه بوده است. محسنی در خصوص وضعیت فعلی صادرات فولاد کشور در گفت و گو با اگزیم نیوز گفت: حجم صادرات با توجه به نابسامانی شرایط بازار جهانی فولاد روند خوبی را تجربه می کند؛ به عنوان مثال فولاد خوزستان 900 هزار تن، ذوب آهن 450 هزار تن و فولاد مبارکه بیش از یک میلیون تن حجم صادراتی را در سال به خود اختصاص داده اند. البته این ارقام نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است اما به صورت مطلق ارقام قابل توجهی محسوب می شود.

محسنی در خصوص چالش های صنعت فولاد تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات، ناشی از مراودات بانکی است که روش های سنتی معاملاتی در این بازار پاسخگوی نیاز معامله گران نیست، اما ما مجبوریم از این روش به جای روش اسنادی استفاده کنیم. وی همچنین اظهار امیدواری کرد با توجه به برداشته شدن تحریم ها و امکان تجارت براساس اصول بین الملل و استفاده از اعتبارات اسنادی، هزینه انتقال ارز به کشور کاهش یابد. 

مدیر فروش ذوب آهن در خصوص پیش بینی بازار فولاد افزود: با توجه به وضعیت فعلی و نزول قیمت جهانی این کالا فعلا رشد قیمت نداریم. همان طور که انرژی های مورد استفاده دنیا مانند نفت هزینه های پایینی دارند فولاد هم از این قاعده مستثنی نیست. همچنین با بررسی رشد اقتصادی در کشورهای مختلف که هر کدام به نحوی درگیر مشکلات اقتصادی هستند نمی توان چشم انداز مثبتی برای این صنعت پیش بینی کرد.

کد خبر 2959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =