وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری اسلوونی به ایران آمد

امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های اقتصادی، برگزاری همایش مشترک تجار و مدیران موسسات تجاری و صنعتی ایران و اسلوونی و افتتاح دفتر نمایندگی چهار شرکت بزرگ اسلوونیایی از جمله برنامه‌های وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری اسلوونی در سفرش به تهران است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ازدراوکو پوچیوالشِک، وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری جمهوری اسلوونی بنا به دعوت نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در رأس یک هیأت تجاری- اقتصادی 60 نفره متشکل از مقامات اقتصادی و بانکی و نمایندگان بخش خصوصی شامل مدیران موسسات و شرکت‌های عمده تجاری- صنعتی این کشور، با بدرقه مرتضی درزی رامندی، سفیر کشورمان در اسلوونی، عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

بنا به اعلام سفارت کشورمان در لوبلیانا، وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری اسلوونی قرار است در خلال اقامت دو روزه در تهران، امروز 20 و 21 دی‌ماه، با چند تن از وزیران و مقامات کشورمان دیدار و ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور، پیرامون راه‌های گسترش همکاری‌ها، گفت‌وگو و تبادل نظر کند.

ملاقات و رایزنی پیرامون تقویت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی در حوزه گردشگری، از دیگر برنامه‌های وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری اسلوونی در سفر به کشورمان اعلام شده است.

هم‌چنین سرمایه گذاری مشترک، تبادل دانش فنی و اجرای طرح‌های مشترک و مورد علاقه دو کشور به همراه توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، ارتباطات، خودرو، کشاورزی، محیط زیست، امور زیرساختی، ترانزیت و کشتیرانی، علوم و صنایع، همکاری‌های بانکی و گردشگری، از زمینه‌های مورد بحث در دیدارهای هیأت اسلوونیایی با مقامات کشورمان خواهند بود.

علاوه بر این امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های اقتصادی، برگزاری همایش مشترک تجار و مدیران موسسات تجاری و صنعتی ایران و اسلوونی و افتتاح دفتر نمایندگی چهار شرکت بزرگ اسلوونیایی در تهران نیز از دیگر برنامه‌های هیات اسلوونیایی در ایران خواهد بود.

گفتنی است وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری اسلوونی در هنگام عزیمت به جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از این سفر گفت: اطمینان داریم سفر مزبور نخستین گام در گسترش بیش‌تر مناسبات اقتصادی و تجاری بین ایران و اسلوونی و دستیابی مجدد به حجم مبادلات بالای بین دو کشور به میزان چند سال قبل محسوب می‌شود.

کد خبر 2966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =