هادی حسینی:‌ مناطق آزاد امکان سرمایه گذاری برای صادرات را فراهم می‌کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود دغدغه‌هایی در مورد تبدیل مناطق آزاد به رکن واردات گفت که می‌توان با قانون گذاری مناسب شرایطی را فراهم کرد که مناطق آزاد امکان سرمایه گذاری برای صادرات را فراهم کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، سید هادی حسینی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:‌ موضوع مناطق آزاد در صحن مجلس مطرح شد، اما رای لازم را نیاورد و به کمیسیون برگشت داده شد و در حال حاضر در کمیسیون در حال بررسی است.

وی افزود: من معتقدم مناطق آزاد می‌تواند ظرفیتی را برای تجارت خارجی تولید و سرمایه گذاری فراهم کند؛ به ویژه که ما در شرایط سخت اقتصادی هستیم و جوانان ما با معضل بیکاری مواجهند و معاش برای مردم سخت است. نمایندگان هم به خاطر فرصت‌هایی که در مناطق آزاد وجود دارد پیگیر این موضوع هستند.

حسینی با بیان اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر نیاز به محصولات کشاورزی دارند اضافه کرد:‌ ما در استان مازندران دو میلیون تن تولید مرکبات داریم در حالی که آن طرف مرز کشورهای استقلال یافته شوروی سابق یا حاشیه خزر هیچ گونه تولید مرکبات ندارند و مرکباتشان را از کشورهای دیگر تامین می‌کنند. ما فکر می‌کنیم صادرات محصول در سایه‌ی مناطق آزاد راحت‌تر است و به ویژه می‌توان از فضای دریا برای صادرات استفاده کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بعضی از نمایندگان این موضوع را مطرح می‌کنند که مناطق آزاد به ارکان واردات تبدیل شدند. این در حالی است که ما چشم به صادرات داریم و معتقدیم مناطق آزاد فرصتی است که می‌شود از آن استفاده کرد و امکان سرمایه گذاری برای صادرات را فراهم می‌کند. اما در حال حاضر گمرکات و بازدارنده‌ها مانع صادرات می‌شوند و می‌توان فرصت را از طریق مناطق آزاد فراهم کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد:‌ اگر نگرانی همکاران ما این است که مناطق آزاد به رکن واردات تبدیل شود با قانون‌گذاری مناسبی می‌توانیم مانع این امر شویم و فرهنگ سازی کنیم تا مناطق آزاد تبدیل به رشد صادرات شود.

نماینده مردم قائمشهر با تاکید بر لزوم ایجاد شغل و تسهیل سرمایه‌گذاری اظهار کرد: مردم استان مازندران زمین‌هایشان را تبدیل به ویلا می‌کنند و می‌فروشند و از سویی بستر ایجاد شغل برای آنها فراهم نیست. انتظار ما این است که با ایجاد مناطق آزاد امنیت سرمایه گذاری محقق شود و بتوان حصول تولیدی داخل را به خارج صادر کرد.

کد خبر 2967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =