تخصیص ۱۹ میلیارد دلار ارز به واردات کالاهای اساسی و ضروری تولید

 رئیس کل بانک مرکزی گفت: در نیمه نخست سال جاری علیرغم تحریم های بی سابقه دشمنان، بیش از 19 میلیارد دلار به منظور واردات کالاهای اساسی و ضروری تولید و مصرف تامین ارز انجام شده است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر همتی در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش با اشاره به کاهش درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت کشور در شرایط تحریم گفت: خوشبختانه دشمنان به هدف اصلی خود یعنی فروپاشی اقتصادی کشور نرسیدند.

وی افزود: در حال حاضر ثبات بر اقتصاد کشور حاکم و امکان برنامه ریزی برای بهبود شرایط و رشد و توسعه اقتصادی فراهم شده است.

همتی تصریح کرد: در نیمه اول سال علیرغم کاهش درآمدهای نفتی، به منظور واردات کالاها به کشور ، بیش از 19 میلیارد دلار تامین ارز انجام شده که از این میزان حدود 11 میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: همچنین حدود 8 میلیارد دلار نیز برای واردات دارو و کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی تامین شده است.

همتی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه بر اثر تحریم گفت: بانک مرکزی به دنبال ثبات و برنامه ریزی برای افزایش رفاه مردم است.

همتی ادامه داد: با توجه به حساسیت نرخ ارز در کشور اگر نرخ ارز کنترل نشود اقتصاد کشور نامتعادل می‌شود. 

کد خبر 29675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =