ضرورت استفاده از فرصت طلایی برای حضور در روسیه

نایب رییس اتاق ایران معتقد است باید برای حضور بیشتر در بازار روسیه از فرصت کوتاه به وجود آمده که ناشی از اختلافات سیاسی روسیه و ترکیه است، استفاده کنیم و جای خودمان را در بازار روسیه تثبیت کنیم

به گزارش خبرنگار ایسنا پدرام سلطانی درنشست بررسی موانع رهکارهای صادرات به روسیه گفت: صادرات به روسیه با توجه به فرصت‌های پیش آمده بسیار مهم و غیر قابل تکراراست برای همین نیاز است که در جهت رفع موانع صادرات به روسیه اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: مسائل و مشکلات مربوط به صادرات به روسیه گسترده است و بخش خصوصی نیازمند جدیت بیشتر برای فعالیت‌هایش است تا بتواند این خلأ را پر کند. لازم است تشکل‌ها در حوزه‌هایی که می‌توانیم با بازار روسیه تعامل بیشتری داشته باشند و بتوانند کا‌هایشان را در مواردی ظرفیت مناسبی دارد به عنوان جایگزین کالاهای ترک و همچنین در جاهایی که روسیه مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته است مطرح کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه تصریح کرد: انتظار داریم اتاق مشترک ایران و روسیه به عنوان محور پیگیری مشکلات تجارت دو کشور از جانب بخش خصوصی با برنامه و تمرکز امور را جلو ببرد.

سلطانی ادامه داد: در فضای اقتصاد جهانی کشور‌ها مواضع و موارد مربوط به توسعه اقتصادی را مقدم بر موضوعات سیاسی قلمداد می‌کنند لذا فرصت به وجود آمده که ناشی از اختلافات سیاسی روسیه و ترکیه است پایدار نخواهد بود و ما باید بتوانیم در زمان مشخص و فرصت محدودی که داریم جای خودمان را در بازار روسیه تثبیت کنیم.

وی همچنین گفت که در حال حاضر گمرکات روسیه تعرفه‌های بیشتری را از کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای ترک می‌گیرند که این موضوع به قدرت رقابت پذیری ما لطمه می‌زند.

کد خبر 3021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =