برندسازی صادراتی با تکیه بر مزیت های رقابتی

رییس اتاق بازرگانی خرم آباد در گفتگو با پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز با اشاره به این که برندسازی ملی باید برای کالاهایی انجام گیرد که در کیفیت و قیمت در آنها، دارای مزیت رقابتی هستیم گفت: تبلیغات و بازرگانی ملزوم داشتن ویژگی های ذکر شده است.

حسین سلاح ورزی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی خرم آباد در خصوص چالش های برندسازی ملی گفت: اساسا در خصوص این بحث باید به دنبال برندسازی برای محصولات، خدمات و مجموعه هایی باشیم که در آن ها در سطح بین الملل مزیت رقابتی داریم. وی توضیح داد: برای مثال در بحث خودروسازی مادامی که در این صنعت مزیت رقابتی، مشروعیت و کیفیت نداشته باشیم این امکان وجود ندارد که بتوانیم خودروهای ایرانی را برند کنیم. مزیت رقابتی شامل کیفیت بالا، قیمت مناسب یا به عبارتی ویژگی هایی است که از لحاظ رقابتی محصول شما را از دیگر محصولات همنوع خود متمایز می کند.

سلاح ورزی در ارتباط با بازاریابی و تبلیغات نیز توضیح داد: اگر محصولات ما ویژگی هایی را که به آن ها اشاره شد دارا باشند در مرحله بعد می توان از ابزار بازاریابی که همان تبلیغات است استفاده کرد لذا شرط لازم برندسازی مزیت رقابتی و کیفیت محصولات است. علاوه بر تبلیغات موضوعاتی مانند بازاررسانی و حمل ونقل نیز از موضوعات دیگری است که باید به آن ها توجه کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با تاکید بر استفاده از بازارهای همسایه بعنوان اولین بازارهای هدف برای برندسازی فراملی ادامه داد: نیازمند مطالعه عمیق و دقیق در خصوص بازارهای هدف صادراتی خود هستیم ما باید بتوانیم بازارهای پیرامون را شناسایی و محصولات دارای مزیت رقابتی را برای صادرات به این کشورها مشخص کنیم. با مطالعه و تحقیق مشخص کنیم کدام محصولات کشاورزی، پتروشیمی یا نفتی ما  برای صادرات و برندسازی مناسب می باشند و بعد از بررسی های لازم سرمایه گذاری نماییم.

وی در پایان با اشاره به برداشته شدن تحریم ها طی چند روز آینده گفت: وجود تحریم ها مشکلات و محدودیت هایی را در زمینه های حمل و نقل، کشتیرانی، بیمه محصولات، مالی و بانکی، نقل و انتقالات برای کشور ایجاد کرده بود حال با نزدیک شدن به زمان اجرای برجام، این انتظار وجود دارد برای افزایش سطح تولیدات خود بازارهای پیرامونی را شناسایی کرده و ارتباطمان را با شرکایی که دارای تکنولوژی بروز هستند گسترش دهیم در مرحله بعد با ارتقاء توان تولید به دنبال بازاریابی صادراتی باشیم و با برندسازی حضور خود را در این بازرها پررنگ تر و پایدارتر نماییم.

کد خبر 3028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =