سرمایه گذاران خارجی در راه ایران 

پوری‌حسینی: اجرای برجام اقتصاد را با تحرک نسبی همراه ساخته، این موضوع تا کنون نتیجه مثبت و مطلوبی را در برداشته است

پوری‌حسینی: اجرای برجام اقتصاد را با تحرک نسبی همراه ساخته و این موضوع تا کنون نتیجه مثبت و مطلوبی را در برداشته است. رییس سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با اگزیم نیوز اعلام کرد: عوامل سیاسی به تدریج بر حوزه های مختلف اقتصادی اثر گذار هستند، یعنی یک موضوع و تنش منطقه ای ممکن است طی چند سال اقتصاد یک کشور را با بی نظمی همراه کند که ترمیم آن نیازمند برنامه های بلند مدت است، بنابراین انتظار ما از خروج اقتصاد از رکود در مدت کوتاه انتظار نابجایی است. 

سیدعلی‌اشرف پوری‌حسینی افزود: بند بند اقتصاد کشور با چالش ها و مشکلات بسیاری رو بروست، برای بهبود بخشیدن به این وضعیت ابتدا باید زیر ساخت های لازم را فراهم کرد، پس از آن با بازنگری در پست های مدیریتی طرح های توسعه ای را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه روند در پیش گرفته شده از سوی دولت یازدهم روند مثبتی است، بیان کرد: سیاست های اقتصادی در پیش گرفته شده روندی مثبت و مطلوبی دارد اما از آنجایی که طی چند سال اخیر ضعف های مدیریتی مشکلات بسیاری را به بار آورد نباید انتظار داشت که با گذشت چند ماه رکود اقتصادی از بین رود.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: روند فعلی اطمینان بخش و تضمین دهنده حل مشکلات است به طوری که در حال حاضر امنیتی برای سرمایه گذاران ایجاد شده تا بتوانند با ابزارهای مناسب دارایی های خود را انتقال دهند. این موضوع نوید تحرک بازار را می‌دهد.

پوری حسینی با اشاره به نقش سازمان خصوصی سازی در توسعه اقتصاد گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به رویکرد خود یعنی ایجاد تسهیلات برای ورود سرمایه در بازارهای متناسب با این بخش، برنامه هایی را در نظر دارد تا پس از اجرایی شدن برجام آنها را به ثمر برساند.

وی در پایان گفت: مسئولان دولتی تا کنون وظایف خود را انجام داده اند زمان آن فرا رسیده تا مدیران ارشد با حمایت از طرح های پیشنهادی مانع از دلالی برخی سودجویان شوند، این موضوع باید در راستای تقویت روابط بین الملل در اوولویت قرار گیرد، زمانی که چرخه اقتصاد به گردش در آید سرمایه گذاران خارجی مایل به حضور و سرمایه گذاری می شوندف این نتیجه نهایی است که در انتظارش هستیم.

کد خبر 3035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =