بررسی شرایط بخش خصوصی با اجرای برجام

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق ایران به نقل از اتاق البرز، «رحیم بنا مولایی» رئیس اتاق البرز با اشاره به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها گفت: در این شرایط واحدهای تولیدی و صنعتی از برنامه حمایتی دولت برای رفع موانع موجود در مسیر تولید بی خبرند.

 

رئیس اتاق البرز با بیان اینکه اجرای موفقیت آمیز سیاست‌های جدید اقتصادی دولت مستلزم توجه خاص مجریان این سیاست‌ها به رفع مشکلات تولید کنندگان است، عنوان کرد: برای بازسازی کارخانه‌ها با بهره گیری از فن‌آوری روز با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، اما اجرایی شدن این برنامه‌ها بدون کمک و یاری دولت و بانک‌ها امکان پذیر نیست.

 

رئیس اتاق البرز افزود: غلبه بر رکود حاکم و توسعه صنعت نیازمند اصلاح قوانین و مقررات کهنه و تاریخ گذشته است و در این صورت قطعاً «تولید و صادرات محوری» جایگزین مشکل حاد « واردات محوری» خواهد شد.

 

بنامولایی گفت: علی‌رغم وضعیت بحرانی صنایع در آستانه اجرایی شدن برجام، تاکنون تولید کنندگان از تدابیر دستگاه های دولتی و بانک ها در زمینه های نحوه گشایش "ال سی" و چگونگی تامین منابع مالی(فاینانس) و وضعیت باز پرداخت آن اطلاعی ندارند و این بی خبری دست اندرکاران تولید را دچار دغدغه و نگرانی کرده است.

 

وی اهداف و راهکارهای اقتصادی در چارچوب برنامه ششم توسعه را بسیار مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: اگر این راهکارها با بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه های صنعت، دانشگاه و استفاده از مجریان مجرب و کاردان اجرا شود، اقتصاد کشور راه توسعه را طی خواهد کرد.

 

توسعه اقتصادی نیازمند حمایت دولت از واحدهای تولیدی است

 

در ادامه این نشست، «رضا رضایی» از فعالان اقتصادی گفت: توسعه اقتصادی کشور در دوران پسا تحریم نیازمند برنامه ریزی و حمایت دولت از بخش خصوصی است.

 

رضایی اظهار کرد: واحدهای تولیدی بعد از 13 سال تحریم و دور بودن از تکنولوژی روز دنیا روی پای خود ایستادند و این امر بسیار قابل تقدیر است.

 

این فعال اقتصادی ادامه داد: هم اکنون بعد از آن دوران سخت بخش خصوصی به همدلی و همیاری دولتمردان نیاز دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در دوران تحریم مشکل واحدهای تولیدی، نداشتن مواد اولیه بوده است گفت: مدیریت بحران در این شرایط و تهیه مواد اولیه و خودکفایی در داخل کشور اقدامات مهم این دوران بوده است.

 

رضایی تأکید کرد: امیدواریم در دوران پسا تحریم دولت با برنامه های دقیق خود مسائل این بخش همانند مواد اولیه ، فاینانس ، وصولات بانکی را مدیریت کند.

 

تأکید بر تعامل بانک تجارت با صنایع البرز در دوران پسا تحریم

 

«علیرضا تفضلی»، مدیر امور شعب بانک تجارت استان البرز در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت بحرانی و رکود واحدهای تولیدی اظهار کرد: ما هم در حد توان گام‌های موثری برای بهبود وضعیت صنعت استان بر می داریم.

 

وی با تأکید بر اینکه این بانک برای دوران پسا تحریم برنامه ریزی کرده و با اشاره به تمهیدات بانک تجارت در ایجاد واحد ارزی مستقل در دوران پسا تحریم افزود: این بانک در حال حاضر با چهار کشور ارتباط سیستم سوئیفت دارد.

 

حضور هیئت‌های اروپایی برای گسترش تعاملات با بانک صنعت و معدن

 

«طلایی» سرپرست بانک صنعت و معدن با اشاره به برداشتن گام‌های موثر در حوزه بین الملل اظهار کرد: با توجه به فضای ایجاد شده در دوران پسا تحریم هیئت‌های اروپایی از کشورهای آلمان، اسپانیا برای برقراری تعامل به این استان سفر کرده‌اند.

 

طلایی با اشاره به گشایش اعتبارات اسنادی ادامه داد: گشایش اعتبارات اسنادی مستلزم وجود روابط کارگزاری و بانکی و امکان پرداخت و تسویه است مقبولیت اعتبارات اسنادی گشایش یافته توسط بانک‌ها و فروشندگان خارجی بستگی به اعتبار کل سیستم بانکی بطور اعم و اعتبار بانک گشایش‌کننده بطور اخص دارد.

 

در ادامه این نشست؛ چند تن از مدیران صنایع و بانک ها در اظهارات خود، توصیه‌ها و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات صنعتگران مطرح کردند.

کد خبر 3056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =