گام های دوم بعد از تحریم ها 

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز اعلام کرد: نیازهای اقتصاد کشور در پسا برجام را شامل افزایش کیفیت و کمیت تولید، شناسایی شرکای تجاری جدید، استفاده از تجربه های گذشته و سرمایه های خارجی عنوان کرد و خواستار شد تا دولت با برداشتن محدودیت ها موجود در این راستا به رشد اقتصاد ایران کمک کند.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص نیازهای اقتصادی کشور برای استفاده از فضای پس از اجرایی شدن برجام در کشور گفت: وقت آن رسیده است که از ظرفیت های کشور استفاده کنیم و منابع موجود در سطح بین الملل را برای پیشرفت در داخل بکار گیریم. در این خصوص باید از تکنولوژی های روز دنیا برای بهبود کیفیت و افزایش تولیداتمان استفاده کنیم.

وی توضیح داد: یکی از راهکارهای افزایش کیفیت و میزان تولید در کشور استفاده از ابزار واردات است به این معنا که مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را وارد کنیم که تهیه و تولید آن ها در کشور امکان پذیر نبوده است. در اینصورت از یک سو هزینه تمام شده تولید کالاها در کشور کاهش می یابد و از سوی دیگر کیفیت کالاها را بالا برده ایم و می توانیم در بازارهای جهانی جایگاه خود را دوباره بدست آوریم.

قادری نیاز دیگر کشور را شناسایی شرکای تجاری جدید عنوان کرد و گفت: باید از فضای جدید در راستای گسترش صادرات ایران به سایر کشورها استفاده کرده، از تمرکززدایی بر روی چند کشور منطقه بعنوان شرکای تجاری فاصله بگیریم.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: در حال حاضر با برقراری برجام که دولت یازدهم در تحقق آن نقش اساسی را ایفا کرده است انتظار داریم در ادامه راه، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی وارد عرصه اقتصاد شوند از تجربه های گذشته استفاده کرده و پایه های اقتصادی کشور را طوری تقویت و بنا نمایند که تحریم ها دیگر نتوانند برای کشور مشکلاتی را که در گذشته داشتیم تکرار کنند. باید کاری کنیم تا اقتصاد سایر کشورها به ما گره خورده تا در آینده دیگر نتوانند ما را تحریم کنند.

قادری با اشاره به این نکته که سرمایه های خارجی محدود است افزود: اگر در معرفی توانمندی های کشورمان دقت نکنیم و در جاهایی که مزیت نداریم سرمایه گذاری کنیم نتیجه آن، عدم براورده شدن انتظارات سرمایه گذار داخلی و خارجی است، یاس و ناامیدی در سرمایه گذاران سبب می شود تا از فضای ایران خارج شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: شناسایی مزیت ها و تلاش برای افزایش آن ها سود اقتصادی را بالا می برد، ورود سرمایه گذار خارجی به کشور کسب و کار را بهبود می بخشد. انتظار داریم تا دولت در این برهه زمانی با برداشتن محدودیت ها و برنامه ریزی صحیح کمک کند تا پس از اجرایی شدن برجام صنعت و فعالیت های اقتصادی کشور توسعه یافته و اقتصاد به شکوفایی برسد.

کد خبر 3060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =