لزوم معرفی صحیح پروژه های سرمایه گذاری به خارجیان

خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بر لزوم بهره گیری مراکز خدمات سرمایه گذاری استان های مختلف کشور از افراد متخصص، کاردان و آشنا به مسایل بین المللی تاکید کرد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، خزاعی در اجلاس مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانهای آذربایجان غربی و شرقی و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه گذاری این دو استان افزود: در مراکز خدمات سرمایه گذاری استان ها باید نیروهای توانمندی به کار گرفته شوند و لازم است تعدادی جوان تحصیل کرده، زبان دان و علاقه مند به مسایل بین المللی جذب شده و در جریان کار قرار گیرند.
وی بیان کرد: تسهیل فرآیندها و خدمت به سرمایه گذاران و ایجاد هسته های کارآمد در حوزه خدمات سرمایه گذاری از جمله فعالیت محوری این مراکز است که متأسفانه به بخش دوم توجه کمتری شده است.
وی بیان کرد: کسانی که در این حوزه کار می کنند باید فاینانس و مسایل بین المللی را به زبان ساده بفهمند و در حقیقت مراکز خدمات سرمایه گذاری دانشگاه و یا دانشکده ای عملی محسوب می شوند.
وی فعالیت 30 شعبه مراکز خدمات سرمایه گذاری استان های مختلف کشور و به کارگیری حدود 10 تا 15 نفر در هر شعبه که در فرایند اجرایی و عملی آموزش می بینند، در واقع این خود یک سرمایه گذاری مهم بوده و برای مراکز خدمات سرمایه گذاری بهترین دستاورد محسوب می شود.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران فقدان و قلت افراد آشنا به مسایل بین المللی را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: در موضوع توسعه مراکز خدمات سرمایه گذاری، در کنار حل مشکل سرمایه گذار، سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی کارآمد برای این مراکز نیز باید مدنظر قرار گیرد.
خزاعی بر معرفی صحیح پروژه های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی تأکید و بیان کرد: گاهی اوقات دیده می شود که کتابچه ها و لوح های فشرده ای برای معرفی پروژه های سرمایه گذاری تهیه می شود که متاسفانه در همان جلد کتاب و روی لوح فشرده، ترجمه انگلیسی متون درست نیست.
وی اظهار کرد: تهیه اطلاعات چک لیست پروژه ها، اطلاعات دقیق و حجم پروژه ها و نیز تعیین نحوه اجرای پروژه ها به صورت فاینانس یا روش دیگر برای سرمایه گذار خارجی لازم است و باید همه این اطلاعات در سایت ها و درگاههای اطلاع رسانی مراکز خدمات سرمایه گذاری موجود باشد تا سرمایه گذار با مطالعه کافی برای تصمیم گیری اقدام کند.
وی بر آماده سازی پروژه های سرمایه گذاری جهت معرفی و ارائه به سرمایه گذاران تاکید کرد و ادامه داد: تکمیل اطلاعات پروژه ها بر پایه فرم های یونیدو و سایر اطلاعات ضروری لازم است.
وی همچنین با اشاره به این امر که تهیه بسته های معرفی پروژه ها نیازمند منابع مالی است، افزود: برای این منظور لازم است که با شرکتی قرارداد بسته شود تا مطالعات لازم را انجام دهد و و ضروری است که خلاصه پروژه ها در سایت ها منتشر شود تا سرمایه گذار خارجی با دیدن و مطالعه پروژه ها برای این کار اقدام کند.

کد خبر 3064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =