رایزن بازرگانی ایران در عراق از برگزاری 9 رویداد نمایشگاه و تبادل 9 هیئت تجاری میان ایران و عراق طی 6 ماهه نخست سالجاری خبر داد و گفت: انجام اقدامات ترویجی گام مهمی برای افزایش ضریب حضور و نفوذ کالاهای ایرانی در عراق است.
به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اقدامات ترویجی، 9 نمایشگاه برگزار و 9 هیئت تجاری با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و مشارکت بخش خصوصی و همراهی اتاقهای بازرگانی اعزام و پذیرش شده است.
وی اظهار داشت: به لحاظ تعداد نمایشگاه و هیئت تجاری اقدام شده در سالجاری 20 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود داشته که نشان از افزایش توجه و اقبال شرکتهای ایرانی برای فعالیت در بازار عراق است.
رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: مطابق هدفگذاری صورت گرفته، 100درصد برنامه نمایشگاهی و هیاتهای تجاری در سالجاری محقق شده است.
بهزاد بیان کرد: در روند رویدادهای ذکر شده مجموعاً 590 شرکت ایرانی و عراقی در بخشهای مختلف کشاورزی، غذایی، بسته بندی، ساختمانی، پوشاک، فرش، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات و ابزرآلات صنعتی، بازرگانی عمومی و... مراودات تجاری و تولید خود را به صورت دو جانبه اقدام و پیگیری نمودند.
وی توجه سیاست برونگرایی صادرات متمرکز بر کشورهای همسایه را به عنوان راهبردی اساسی مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: همزمان با برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و حضور هیئت های تجاری، 44 نشست تخصصی و ملاقات نیز برای تقویت همکاریهای اقتصادی ایران و عراق اقدام شده است.
رایزن بازرگانی سفارت ایران در عراق مهمترین رویداد 6 ماهه اخیر در بخش ترویجی را ایجاد کمیتۀ مشترک همکاریهای بازرگانی ایران و عراق و موفقیت ایران در استمرار اجرای الگوی مرکز دائم بازاریابی و نمایشگاهی ایران در عراق دانست که در بغداد کلید خورد و آغاز تصمیمات جدیدی جهت افزایش همکاری و بازاریابی مناسب جهت تسهیل روابط مستقیم دو کشور گردیده است.
گفتنی است، با ایجاد کمیتۀ مشترک همکاریهای بازرگانی ایران و عراق طی6 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 5 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی ایران به عراق گزارش شده که نشانگر افزایش 10 درصدی در ارزش کالاهای صادراتی است .
نظر شما