اقدامات ترویجی، افزایش نفوذ و ماندگاری در بازار عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق از برگزاری 9 رویداد نمایشگاه و تبادل 9 هیئت تجاری میان ایران و عراق طی 6 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: انجام اقدامات ترویجی گام مهمی برای افزایش ضریب حضور و نفوذ کالاهای ایرانی در عراق است.

 به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اقدامات ترویجی،  9 نمایشگاه برگزار و 9 هیئت تجاری با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و مشارکت بخش خصوصی و همراهی اتاق‌های  بازرگانی اعزام و پذیرش شده است.

وی اظهار داشت: به لحاظ تعداد نمایشگاه و هیئت تجاری اقدام شده در سالجاری 20 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود داشته که نشان از افزایش توجه و اقبال شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در بازار عراق است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: مطابق هدفگذاری صورت گرفته،  100درصد  برنامه نمایشگاهی و هیات‌های تجاری در سالجاری محقق شده است.

بهزاد بیان کرد: در روند رویدادهای ذکر شده مجموعاً 590 شرکت ایرانی و عراقی در بخش‌های مختلف کشاورزی، غذایی، بسته بندی، ساختمانی، پوشاک، فرش، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات و  ابزرآلات صنعتی، بازرگانی عمومی و... مراودات تجاری و تولید خود را به صورت دو جانبه اقدام و پیگیری نمودند.

وی توجه سیاست برونگرایی صادرات متمرکز بر کشورهای همسایه را به عنوان راهبردی اساسی مورد  اشاره قرار داد و ابراز داشت: همزمان با برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و حضور هیئت های تجاری، 44 نشست تخصصی و ملاقات نیز برای تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق اقدام شده است.

رایزن بازرگانی  سفارت ایران در عراق مهمترین رویداد 6 ماهه  اخیر در بخش ترویجی را  ایجاد کمیتۀ مشترک همکاریهای بازرگانی ایران و عراق و موفقیت ایران در استمرار  اجرای الگوی مرکز دائم بازاریابی و نمایشگاهی ایران در عراق دانست که در بغداد کلید خورد و آغاز تصمیمات جدیدی جهت افزایش همکاری و بازاریابی مناسب جهت تسهیل روابط مستقیم دو  کشور گردیده است.

گفتنی است، با  ایجاد کمیتۀ مشترک همکاریهای بازرگانی ایران و عراق طی6 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 5 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی ایران به عراق گزارش شده  که  نشانگر  افزایش  10 درصدی در ارزش کالاهای صادراتی است .

کد خبر 30696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =