امضای تفاهم نامه همکاری بین ستاد نانو و بانک توسعه صادرات ایران

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و بانک توسعه صادرات ایران برای حمایت و تقویت توان صادراتی شرکت های دانش بنیان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و بانک توسعه صادرات ایران برای حمایت و تقویت توان صادراتی شرکت های دانش بنیان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
دکتر علی صالح آبادی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز ضمن تاکید بر اهمیت رشد شرکت های دانش بنیان و فناور گفت: این تفاهم نامه در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 مبنی بر بهره گیری از فناوری های نوین و حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان به منظور توسعه همه جانبه اقتصاد کشور به امضا رسید.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهار داشت: هم افزایی بین بانک توسعه صادرات و حوزه دانش بنیان در دستور کار ما بوده است و تاکنون در راستای حمایت از این شرکت ها ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی، ۱۶۳ میلیارد تومان از طریق منابع بانک و ۶۰ میلیارد تومان از طریق شرکت‌های تامین سرمایه به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات اعطا کرده ایم.

 وی با تاکید بر ظرفیت درآمدزایی ارزی چند میلیارد دلاری شرکت های دانش بنیان، افزود: لزوم وجود یک بانک و سرمایه گذار در کنار شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به مرحله تجاری سازی ضروری است.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران بیان داشت:  امروزه صادرات غیر نفتی  منحصر به بخش های پتروشیمی، معدن و کشاورزی نیست؛ بانک توسعه صادرات برای تقویت ظرفیت های دانش بنیان طی تفاهم نامه ای که امروز با ستاد نانو به امضا رسید، متعهد شده که با همکاری ستاد نانو دسترسی این شرکت ها را به ابزارهای تامین مالی و اعتباری صادراتی تسهیل نماید.

صالح آبادی گفت: همچنین بانک به منظور بررسی صلاحیت و اعتبار سنجی شرکت های دانش بنیان معرفی شده از سوی ستاد همکاری لازم را انجام می دهد.

وی با اعلام اینکه بانک ضمانت و ارزیابی صندوق های توسعه فناوری برای اعطای اعتبارات و یا بازپرداخت تسهیلات اعطایی به شرکت های معرفی شده از سوی ستاد را می پذیرد، تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه بانک توسعه صادرات تسهیلاتی با نرخ ویژه برای توسعه ظرفیت های صادراتی شرکت ها با دوره تامین مالی کوتاه مدت، میان و بلند مدت ارائه می کند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز هدف تفاهم نامه یاد شده تقویت توان صادراتی شرکت های دانش بنیان از طریق تسهیل دسترسی آنها به ابزارهای تامین مالی و اعتباری صادراتی است. این تفاهم نامه با حضور سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، صبح امروز در حاشیه نمایشگاه بین المللی فناوری نانو به امضا رسید.
بانک توسعه صادرات در این تفاهم نامه به مواردی چون همکاری و مشارکت با ستاد نانو در خصوص بررسی صلاحیت فنی  و اعتبارسنجی شرکت های دانش بنیان معرفی شده از جانب ستاد ، ارائه تسهیلات با نرخ ویژه برای توسعه ظرفیت صادراتی شرکت ها با دوره تامین مالی کوتاه، میان و بلند مدت، پذیرش ضمانت و ارزیابی صندوق های توسعه فناوری برای گشایش انواع اعتبارات و یا بازپرداخت تسهیلات اعطایی به شرکت های معرفی شده از طرف ستاد و مشارکت بانک در تامین مالی شرکت ها و پروژه های زیرساختی در داخل کشور و کشورهای هدف صادراتی متعهد شد.

 

کد خبر 30781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =