تسهیلات و خدمات ارزان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار فراهم است

محمد سعید اصل سعیدی‌پور گفت: : برای جذب سرمایه گذاری با ارزانترین قیمت و ارایه تسهیلات لازم به سرمایه گذاران در بندر چابهار آمادگی لازم را داریم.

 به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز محمد سعید اصل سعیدی‌پور در نشست جلسه شورای توسعه بندر چابهار گفت: بر روی تسهیل فرآیندهای گمرکی و تسهیل و تسریع در قوانین مرتبط با صادرات و واردات در این منطقه باید کار شود؛  سال گذشته کنفرانس توسعه چابهار  با حضور 17 کشور برگزار و همفکری برای تسهیل فرایندهای تجاری در این بندر استراتژیک آغاز شد.

او ادامه داد: برای جذب سرمایه گذاری با ارزانترین قیمت و ارایه تسهیلات لازم به سرمایه گذاران در بندر چابهار آمادگی لازم را داریم.

  «مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی» در شورای توسعه بندر چابهار همچنين خبر داد: مشوق ۸۰ درصدی هزینه توقف و همچنین حقوق و عوارض برای خطوط لاینر در سه ماه اول را در دستور کار داریم. 

از سوي ديگر، نادر میرشکار «رییس سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان» نيز در شورای توسعه بندر چابهار با حضور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نيز با بيان اينكه به همت حسین مدرس خیابانی حرکت خوبی برای توسعه استان سیستان بلوچستان و بندر چابهار آغاز شده است، عنوان كرد:  صادرات ۶ ماهه اول امسال در سیستان و بلوچستان افزایش ۵۵ درصدی داشته است.  به گفته او، اعطای مشوق های صادراتی به محموله های صادراتی در بخش حمل ضرورت دارد.

 میرشکار افزود: کشتیراتی باید خطوط ویژه خود را برای صادرات و وارادات از طریق بندر چابهار از دیگر بنادر خارج از کشور تعریف کند.

کد خبر 30847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =