صادرات غیرنفتی ۷ ماهه بیش از ۲۴ میلیارد دلار

بر اساس آمار‌های گمرک ایران، در هفت‌ ماهه امسال ارزش مجموع صادرات غیرنفتی کشور به ۲۴.۴ میلیارد دلار رسیده است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق ایران؛ آمار‌های رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد در هفت‌ ماهه امسال ارزش مجموع صادرات غیرنفتی کشور به ۲۴.۴ میلیارد دلار رسیده و در مقابل ۲۵.۲ میلیارد دلار کالا وارد شده است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد: در این دوره زمانی، ارزش صادرات ۵ درصد و ارزش واردات ۱۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته و تراز تجاری کشور به منفی ۷۶۶ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، مقایسه مقاصد عمده صادراتی ایران نشان می‌دهد واردات ایران از چین در هفت‌ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳.۴ درصد کاهش‌یافته و صادرات ایران به این کشور ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار‌های گمرک ایران، متوسط قیمت اقلام صادراتی کشور طی هفت‌ماهه امسال، بیش از ۳۰۷ دلار در هر تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷، با کاهش حدود ۲۴ درصدی همراه بوده است. همچنین متوسط قیمت اقلام وارداتی کشور نیز در این مدت یک هزار و ۲۷۱ دلار در هر تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی حدود ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در مهر ۱۳۹۸ ارزش واردات کشور حدود ۴ میلیارد دلار و ارزش صادرات نیز حدود ۳.۵ میلیارد دلار بوده است. این آمار در مقایسه با شهریورماه نشان می‌دهد که صادرات رشد ارزشی ۱۰ درصدی و واردات رشدی ارزشی ۱۳.۵ درصدی را تجربه کرده است.

بررسی آمار‌های تجارت خارجی کشور در هفت‌ماهه امسال نشان می‌دهد که کشور‌های چین با سهم ۲۵ درصد، عراق با سهم ۲۱ درصد، امارات با سهم ۱۲ درصد، ترکیه با سهم ۱۱ درصد و افغانستان با سهم ۵ درصد، ۵ مقصد عمده صادراتی ایران در هفت‌ماهه نخست امسال بوده‌اند. همچنین ۵ مقصد عمده وارداتی ایران در مدت‌زمان مشابه نیز کشور‌های چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان به ترتیب با سهم ۲۶ درصد، ۱۸ درصد، ۱۲ درصد، ۹ درصد و ۵ درصد بوده‌اند.

کد خبر 30961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =