حضور بانک مرکزی در بازار ارز

همتی اعلام کرد بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز کشور مشکلی ندارد

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد بازار ارز دوباره به حالت قبل خود باز خواهد گشت و در حال حاضر کشور برای تامین ارز هیچ مشکلی ندارد.

عبدالناصر همتی در گفتگو با صدا و سیما، در حاشیه بازدید از بازار ارز میدان فرودسی تهران گفت: عده‌ای سعی دارند تا از شرایط فعلی کشور سودجویی کنند و نرخ ارز را بالا ببرند، اما ما امروز در بازار حضور پیدا کردیم تا اعلام کنیم محکم ایستاده ایم و مردم هر چقدر ارز بخواهند به نرخ روز در اختیارشان خواهیم گذاشت.

وی افزود: از مردم خواهشمندم گرفتار سودجویی و سودجویان نشوند تا خسارت نبینند چرا که بازار ارز دوباره به حالت قبل باز خواهد گشت و قیمت‌ها تعدیل خواهد شد و ما مشکلی برای تامین ارز نداریم.

همتی گفت: افزایش مختصر قیمت ارز به دلیل انتظاراتی است که به وجود آمده، اما به زودی رفع خواهد شد و ما مثل گذشته ارز را کنترل می‌کنیم و به قیمت پیشین باز می‌گردانیم.

حضور فعال بانک مرکزی در بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در یادداشتی در فضای مجازی اعلام کرد مدیریت بازار ایجاب می‌کند که به عنوان بازار ساز اصلی، نیاز‌های واقعی را تامین کنیم.

همتی نوشت: طی روز‌های گذشته و امروز همچنان بانک مرکزی در بازار ارز حضور فعال دارد چرا که مدیریت بازار ایجاب می‌کند که به عنوان بازار ساز اصلی، نیاز‌های واقعی را تامین کرده و مازاد عرضه ارز را نیز مطابق ماه‌های گذشته جمع آوری و به ذخایر کشور اضافه کند.

مجموعه ذخایر بانک مرکزی از محل خرید ارز صادرات غیر نفتی و بازار ارز، این اجازه را به ما می‌دهد که با رصد تحرکات بازار ارز هرگونه تلاش برای سفته بازی را خنثی کرده و همزمان اجازه دهد که روند عادی عرضه و تقاضای ارز، نرخ آن را تعیین کند.

تجربه بیش از یکسال و اندی گذشته بانک مرکزی در مدیریت علمی بازار ارز همچنان ادامه پیدا کرده و من اطمنیان می‌دهم شکل گیری انتظارات این چند روز، تاثیر چندانی در بازار ارز نخواهد داشت و همان روند گذشته و منطقی در بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مردم عزیز مراقب سرمایه‌های خود باشند تا خدایی ناکرده از ناحیه سودجویان و سفته بازان آسیب نبینند.

کد خبر 30962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =