ثبات در بازار ارز

همتی اعلام کرد از نظر ذخایر ارزی و اسکناسی وضع خوبی داریم و ثبات در بازار ادامه دارد

قیمت دلار که در روزهای اول هفته با رشد قابل توجهی از مرز ۱۲ هزار تومان گذشته بود بار دیگر به زیر این عدد برگشت و به این ترتیب بازار با ارامش روبرو شد.

به گزارش اگزیم نیوز قیمت دلار که تا نزدیکی رقم ۱۳ هزار تومان نیز رسیده بود با تمهیدات بانک مرکزی و بازدید میدانی رییس کل این بانک از صرافی های میدان فردوسی با افت روزانه روبرو شد تا این که امروز به زیر ۱۲ هزار تومان برگشت. در این رابطه همتی در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد این بازار در ثبات قرار دارد.

پیش از این نیز همتی گفته بود مشکلی در تامین ارز مورد نیاز نداریم و تقاضا تحت کنترل است که این اظهارات نشان دهنده آن است که رشدهای روزهای گذشته ناشی از فضای هیجانی بود و دلیل بنیادین خاصی ندارد.

طی هفته جاری رشد قیمت دلار تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان یک سیگنال دیگر هم به همراه داشت و آن این که میزان معاملات در بازار را با کاهش روبرو ساخت که نشان دهنده آن است که ساز و کار بازار در حال تحرکات درست است و بازار نه مسیر حبابی به همراه دارد و نه سفته بازان قدرت گرفته اند. بنابراین باید گفت بازار می تواند مسیر آتی خود را به صورت منطقی طی کند.

در این بین فاصله بین نرخ بازارساز و بازار آزاد به کمترین حد روزهای اخیر رسیده؛ امری که نشان می‌دهد که شرایط بازار ارز تا حدی عادی شده است. روند قیمتی بازار آزاد، فاصله قیمتی بازارساز با نرخ‌های معاملاتی دلالان و کاهش حجم معاملات، سه عامل مهمی بودند که گزاره عبور از التهاب ارزی بازار را مطرح می‌کردند.

در این باره امروز همتی افزود: از نظر ذخایر ارزی و اسکناسی وضع خوبی داریم، ثبات در بازار ادامه دارد و اجازه دهیم روال طبیعی که در بازار ارز است ادامه پیدا کند تا روند کاهشی تورم که در ماه‌های گذشته داشتیم ادامه یابد.

رئیس کل بانک مرکزی  درباره وضع بازار ارز ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته از مردم درخواست کردیم که دارایی‌های خود را وارد این بازار نکنند با این وجود بازار ارز در کنترل است.

وی درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر کالا‌ها گفت: براورده‌هایی که بر مبنای جدول داده و ستانده‌ها صورت گرفته افزایش قیمت بنزین به طور مستقیم ۲.۵ درصد وغیر مستقیم ۴ درصد در طول یک سال بر تورم تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 30976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =