اعلام آمادگی بانک توسعه صادرات برای ارائه کلیه خدمات بانکی

وجود تحريم، مشكلات و محدوديت‌هايي در زمينه امور بانكي و نقل و انتقالات پديد آورده و باعث بالا رفتن هزينه‌هاي صادركنندگان و فعالان اقتصادي شده بود اكنون با برقراري روابط مجدد بين بانكي و سيستم سوئيفت رفع خواهد شد

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات اعلام کرد: هم اکنون بانک توسعه صادرات برای ارائه کلیه خدمات بانکی ، ارزی و گشایش اعتبار اسنادی آمادگی کامل دارد. حبيب احمدي در همايش تخصصي خدمات بانك توسعه صادرات ايران كه با حضور صادركنندگان و مسئولين استان خوزستان برگزارشد، با اعلام اين مطلب افزود: خوزستان به عنوان اسوه پايداري و رشادت در هشت سال دفاع مقدس است كه با داشتن صنايع عظيم نفت و گاز و دسترسي به آبهاي آزاد بين المللي و همجواري با كشورهاي حوره خليج فارس يكي از مهمترين استانهاي كشور محسوب مي شود.
وي ضمن تبريك لغو تحريم ها گفت: وجود تحريم، مشكلات و محدوديت‌هايي در زمينه امور بانكي و نقل و انتقالات پديد آورده و باعث بالا رفتن هزينه‌هاي صادركنندگان و فعالان اقتصادي شده بود اكنون با برقراري روابط مجدد بين بانكي و سيستم سوئيفت رفع خواهد شد. احمدي تصريح كرد: برقراري خطوط اعتباري، گشايش اعتبارات اسنادي،  جذب سرمايه گذاري خارجي، همچنين كاهش هزينه پول، كاهش نزديك 30 درصد هزينه مبادلات تجارت خارجي در زمينه واردات نتيجه هاي ديگر رفع تحريم ها در نظام بانكي است.
وي يادآور شد: با توجه به ظرفبت‌هاي بالقوه صادرات در كشور و دسترسي به بازارهاي اروپا و امريكا و آسيا انتظار افزايش صادرات كالاهاي غير نفتي به كشورهاي ياد شده را خواهيم داشت. به گفته احمدي بانك توسعه صادرات ايران بعنوان تنها اگزيم بانك كشور آمادگي خود را جهت ارائه كليه خدمات ارزي و گشايش اعتبارات اسنادي به صادركنندگان و فعالان اقتصادي از طريق شعب بانك در سراسر كشور اعلام مي‌نمايد.
وي با اشاره به دو نقش عمده  بانك توسعه صادرات بر اساس اهداف اساسنامه‌اي اين بانك ادامه داد: نقش حمايتي و حمايت از صادركنندگان كالا و خدمات فني و مهندسي و گسترش مبادلات تجاري و اقتصادي با كشورها و ارائه تمامي خدمات بانكي ريالي و ارزي از عمده ترين اين نقش هاست.
مديرامور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات با بيان اينكه بانك هاي تخصصي عمدتاً متكي به سپرده‌هاي مردم نبوده و مورد حمايت دولت‌ها قرار دارند، ابراز اميدواري كرد كه سرمايه بانك توسعه صادرات ايران به منظور افزايش قدرت  تأمين مالي صادر كنندگان با حمايت دولت محترم افزايش يابد.
 وي با توجه به درخواست صادركنندگان و مسئولين استاني براي افزايش شعب بانك در استان خوزستان اعلام كرد: بانكهاي توسعه‌اي به دنبال توسعه فيزيكي شعب خود نيستند و سياست اين بانك نيز توسعه بانكداري الكترونيكي و ارائه خدمات غير حضوري به صادر كنندگان و همچنين استفاده از ظرفيت ساير بانكها نظير طرح خدمت است.

کد خبر 3114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =