صادرات ۴.۲ میلیارد دلار میعانات گازی پارس جنوبی در ۱۰ ماهه ۹۴

مدیر گمرک منطقه ویژه انرژی پارس از صادرات ۶.۳ میلیارد دلار محصول غیر نفتی و ۴.۲ میلیارد دلار میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه خبر داد.

مدیر گمرک منطقه ویژه انرژی پارس از صادرات ۶.۳ میلیارد دلار محصول غیر نفتی و ۴.۲ میلیارد دلار میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، خداداد رحیمی مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: 11 میلیون و 281 هزار تن کالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش 6 میلیارد و 338 میلیون و 521 هزار و 267 دلار به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از حیث وزن 34 درصد رشد نشان می دهد.

مدیر گمرک منطقه ویژه انرژی پارس  تصریح کرد: همچنین 9 میلیون و 312 هزار و 547 تن میعانات گازی به ارزش 4 میلیارد و  195 میلیون و 103 هزار دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: در مجموع در مدت یاد شده بیش 20 میلیون و 594 هزار و 428 تن کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول،کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان، متانول و امثال آن به ارزش 10 میلیارد و 533 میلیون و 625 هزار و 118 دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن 14 درصد رشد نشان می‌دهد.

رحیمی افزود: این محصولات بیشتر به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، ‌تایوان، ‌تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، روسیه، موزابیک، مصر، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، اکراین ، قطر ، تانزانیا ، فیلیپین ، غنا ، کنیا ، آذربایجان ، گرجستان ، کره جنوبی و مکزیک صادر شده است که سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن  45 درصد و از نظر ارزش 40 درصد بوده است .

کد خبر 3161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =