افتتاح مرکز تجاری کره جنوبی برای صادرات به ایران

وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد این کشور با برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه تهران، یک مرکزی تجاری را به منظور پشتیبانی از شرکتهایی که به ایران صادرات دارند، راه اندازی کرده است

به گزارش ایسنا، این مرکز تجاری که در بخش مرکزی سئول قرار دارد، مورد حمایت نهادهای دولتی مربوطه شامل وزارتخانه‌های دارایی و بازرگانی، شرکت بیمه بازرگانی کره و بانک صادرات واردات کره قرار دارد.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی یونهاپ، سانگ موک، معاون وزیر دارایی کره جنوبی در مراسم افتتاح این مرکز اظهار کرد: بهره برداری فرصتهای تجاری بازار ایران از سوی شرکتهای کره ای به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. این مرکز به شرکتها برای حل مشکلات و انجام تجارت با همتایان ایرانی‌شان کمک خواهد کرد.

با رفع تحریمهای اقتصادی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه تهران، بازار ایران برای تجارت بین المللی گشوده شده و بازگشت مجدد ایران به اقتصاد جهانی فرصت خوبی برای اقتصاد کره جنوبی خواهد بود زیرا اکنون که محدودیتهای مالی و تجاری برچیده شده است، ایران درصدد توسعه زیرساخت و اجرای پروژه‌های متعدد است.

بر پایه آمار دولتی کره جنوبی، تجارت دوجانبه با ایران در 11 ماه نخست سال گذشته به شش میلیارد دلار در مقایسه با 17 میلیارد دلار در سال 2011 بالغ شد. به گفته تحلیلگران کره ای، ازسرگیری تجارت با ایران میزان صادرات کره جنوبی را به سطح سال 2012 افزایش خواهد داد.

انتظار می‌رود صنایع ساخت و ساز، پتروشیمی، هواپیمایی و کشتیرانی کره جنوبی از گشوده شدن بازار ایران سود ببرند. ایران پیش از وضع تحریمهای هسته ای در سال 2010، ششمین بازار بزرگ خارجی شرکتهای ساختمانی کره جنوبی بود.

دولت کره جنوبی روز یکشنبه رفع تحریمها علیه ایران را اعلام کرد و نهادهایی دولتی مسئول محدودیتهای بازرگانی و سرمایه گذاری شامل وزارت استراتژی و دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی و بانک کره با برگزاری کنفرانس خبری اعلام کردند محدودیتها علیه صادرات و واردات با ایران برداشته خواهند شد. به این ترتیب به زودی همه نوع کالا و خدمات می‌تواند به ایران صادر شود. دولت کره جنوبی همچنین اعلام کرد واردات نفت ایران و همچنین مبادلات مالی با موسسات مالی ایرانی را آزاد خواهد کرد.

سئول همگام با تحریمهای غربی، از سال 2010 محدودیتهای صنعتی و مالی برای معاملات اقتصادی با ایران وضع کرد.

به گزارش ایسنا، دولت کره جنوبی تدابیر مختلفی را به منظور کمک به شرکتهای کره ای برای تجارت با ایران اجرا خواهد کرد. بلافاصله پس از اعلام رفع تحریمهای غربی، بانک صادرات واردات کره جنوبی (اگزیم بانک) اعلام کرد قصد دارد برای فراهم کردن حدود پنج میلیارد یورو (5.45 میلیارد دلار) فاینانس برای شرکت‌های کره‌ای که در ایران فعالیت می‌کنند، با بانک مرکزی ایران توافقنامه امضا کند.

همچنین اگزیم بانک بدنبال برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، درصدد است رتبه اعتبار دولتی ایران را یک رتبه افزایش دهد و از از C3 به C2 ارتقا دهد که ششمین رتبه بالا در سیستم 9 رتبه ای این بانک دولتی است.

کد خبر 3176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =