ارائه خدمات سوئیفت به  بانک های ایرانی تا ۱۵ روز دیگر

ارائه خدمات سوئیفت به بانک های ایرانی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا دو هفته دیگر اجرائی خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن امروز دوشنبه (5 بهمن ماه) در نشستی خبری به تشریح آخرین برنامه ها و نیز دستاوردهای این بانک پرداخت. وی با بیان این که با بازگشائی سوئیفت تحولی نوین در فعالیت های بانکی میان بانک های کشورمان و بانک های بین المللی رخ خواهد گفت: تحریم از روی اجرای برجام برداشته شد اما بانک های ایرانی باید قراردادهای خود را با سوییفت تجدید کنند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: از 28 دیماه تحریم بانک تجاری ایران و اروپا نیز برداشته شد و بانک مرکزی آلمان این مطلب را به صورت رسمی تایید کرد. وی ادامه داد: افزون بر هامبورگ در آلمان این بانک در تهران و کیش نیز شعبه دارد و به دنبال تاسیس شعبه های جدید در خارج از کشور نیز هستیم.  افخمی تصریح کرد: این بانک پیش از تحریم 11 میلیارد  یورو برای کشورمان گشایش اعتبار انجام داده بود.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: پس از برجام 14 فقره ال‌سی به مبلغ یکصد میلیون یورو از سوی این بانک باز شد و هر چند روز یکشنبه روز تعطیل برای کشورهای اروپایی محسوب می‌شد اما ما از دو ماه قبل از برجام اقدام کردیم و با تعدادی از بانک های اروپایی در آلمان، اسپانیا، هلند و ایتالیا عملیات گشایش اعتبار را انجام دادیم.  افخمی اظهار کرد: 16 ال سی دیگر نیز  که حدود 130 میلیون یورو است در دست اقدام  بوده و بزودی نهائی خواهد شد. وی افزود: طی دو سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد دلار گشایش اعتبار داشته‌ایم که از این میزان 6 میلیارد دلار از خط اعتباری چین بوده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: از دو سال گذشته تاکنون 200 طرح آماده گشایش اعتبار است که بخشی از این طرح‌ها در حوزه پتروشیمی، داروسازی، صنایع کاشی و سیمان، صنایع زیرساختی نیروگاهی و تامین انرژی است و برآورد بانک ما این است که حدودا در سال 3 هزار مگاوات برق جدید به نیروگاه‌های جدید اضافه شود که این رقم سرمایه‌گذاری قابل توجه است.

وی درباره سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در صنعت پتروشیمی اظهار کرد : این بانک تجربه بسیار خوبی از حضور در طرح های مختلف صنعت پتروشیمی ایران دارد و هم اکنون مذاکره برای حضور در چند طرح جدید که شامل طرح های تولید متانول، آمونیاک و پروپیلن است در حال نهایی شدن است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود : در دوران پساتحریم برنامه های مختلفی برای حضور در بخش های مختلف صنعت ایران داریم و پتروشیمی با توجه به جایگاه ممتاز خود نقشی با اهمیت در سرمایه گذاری های آتی این بانک دارد. وی با بیان این که ما در دو سال گذشته بیش از 10 میلیارد دلار گشایش اعتبار انجام داده ایم گفت : از این رقم 6 میلیارد دلار از طریق خط اعتباری چین بوده است که از جمله می توان به تأمین مالی پتروشیمی مسجدسلیمان که 600 میلیون دلار بود اشاره کرد.

افخمی تصریح کرد: در ده ماهه ابتدای سال جاری 4 هزار و ششصد میلیارد تومان برای صنایع کوچک و متوسط اختصاص داده‌ایم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 41 درصد رشد داشته است البته مبالغ دیگری نیز در تعهد ما هست که پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: همچنین امسال 900 میلیون دلار گشایش اعتبار صورت گرفته و باتوجه به برداشتن محدودیت‌های تحریمی در فضای بهتری با بانک‌های خارجی ارتباط برقرار خواهیم کرد. وی با اعلام این خبر که یک دلار هم به بانک‌های خارجی بدهکار نیستیم گفت: هیچ بدهی به بانک‌های خارجی در حال حاضر نداریم و 400 میلیون دلار بدهی این بانک پرداخت شده است.

مخالفت بانک صنعت و معدن با ورود هواپیمای بالای 10 سال

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: این بانک برای تامین مالی ورود هواپیما های نو به کشور آمادگی دارد گفت: با ورورد هواپیما های بالای 10 سال به کشور مخالف هستیم و اگر درخواست برای تامین  مالی هواپیماهای بالای 10 سال عمر به بانک صنعت و معدن ارائه شود موافقت نخواهد شد.

کد خبر 3182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =