تداوم نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت در دومین روز هفته جاری میلادی افت کرد و به زیر ۳۰ دلار رسید و با ۸۰ سنت کاهش نسبت به روز دوشنبه به ۲۹ دلار و ۲۰ سنت رسید 

قیمت نفت در دومین روز هفته جاری میلادی افت کرد و به زیر 30 دلار رسید و با 80 سنت کاهش نسبت به روز دوشنبه به 29 دلار و 20 سنت رسید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز در بازارهای نفت روز دوشنبه، قیمت هر بشکه نفت در داد وستدها حدود 4 درصد کاهش را تجربه کرد و امروز نیز با 2.5 درصد افت روبرو شد. پس از انتشار آمار اقتصادی آلمان، نگرانی از چشم انداز رشد اقتصادی در منطقه یورو و دنیا سبب افت شاخص های بورس در اروپا شد.

 در بازار نفت وجود نگرانی از مازاد عرضه به همراه نوسانگیری معامله گران کوتاه مدت از رشد قیمت نفت در دو روز گذشته قیمت ها را به 4 درصد کمتر از روز کاری قبل رساند. این گزارش می افزاید: روز جمعه بازارهای نفت رشد قیمت 10 درصدی را تجربه کرده بودند که سردتر شدن نیم کره شمالی و وقوع طوفان زمستانی در آمریکای شمالی سبب افزایش تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی شده بود.

با این حال هر بشکه نفت هنوز بالای 30 دلار در هر بشکه می باشد. در اولین ماه سال 2016 نگرانی نسبت به کندشدن رشد اقتصاد دنیا که با اقتصاد چین هدایت می شود به همراه افت قیمت نفت به کمترین نرخ 13 سال اخیر خود، بازارهای جهانی سهام و کالا را متاثر و سرمایه گذاران ریسک گریز را به سمت بازارهایی مانند طلا هدایت کرده است.

هر ماه طی یک نظر سنجی از فعالان اقتصادی در آلمان که سه شاخص انتظارات، شرایط کسب و کار، و ارزیابی از وضعیت جاری کسب و کار منتشر می شود. در ماه ژانویه 2016 نگرش فعالان اقتصادی نسبت به اقتصاد کمترین میزان نسبت به 11 ماه گذشته بود که نشان دهنده دغدغه رو به رشد مدیران اجرایی شرکت ها در بزرگترین اقتصاد قاره اروپا نسبت به آینده اقتصادی می باشد.

بر اساس این گزارش ، در پایان هفته جاری نیز جلسه ماهانه بانک مرکزی آمریکا تشکیل می شود تا در مورد سیاست های پولی تصمیم گیری شود. شرایط اقتصاد دنیا و بازارهای مالی سبب شده است که احتمال افزایش نرخ بهره دلار در جلسه این ماه فدرال رزرو کمتر شود.

در پایان سال 2015 و در آخرین جلسه بانک مرکزی آمریکا اعلام شد که نرخ بهره دلار آمریکا بعد از 9 سال برای اولین بار افزایش داده خواهد شد و این افزایش در سال 2016 به تدریج کامل خواهد شد تا به سطح 1 درصد برسد. در دور روز بعد از جلسه بانک مرکزی آمریکا، جلسیه بانک مرکزی ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ دنیا است برگزار خواهد شد. هفته گذشته نیز در روزهای پایانی بانک مرکزی اروپا اعلام کرده بود که آمادگی دارد محرک های پولی بیشتری را در این اتحادیه اجرا کند.

کد خبر 3187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =