حباب قیمتی در برخی کالاها

رئیس اتاق اصناف اعلام کرد برخی کالا‌ها حباب قیمتی دارند که فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آن برای تخفیف استفاده می‌کنند

سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف در پنجمین اجلاس هفتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران در هتل فردوسی، افزود: مقرر شده در این زمینه ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری و مشکل را رفع کند.

وی با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، گفت: ​با توجه به اینکه احتمال افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها و احتکار کالا وجود داشت، بازرسی و نظارت‌ها تشدید شد.

ممبینی افزود: نخستین تاثیر موضوع سهمیه بندی بنزین بر کرایه‌های حمل و نقل و تامین کالا‌های اساسی بود، به همین منظور طی جلساتی که با اتحادیه‌های مختلف از جمله اتحادیه بنکداران برگزار کردیم این موضوع مدیریت شد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های سوخت می‌تواند روی قیمت میوه و خواروبار تاثیرگذار باشد، گفت: در این زمینه با اتحادیه میوه فروشان و بارفروشان و همچنین اتحادیه وانت بار‌ها توافق شد، به طوری که اتحادیه وانت بار‌ها به مدت دو هفته اجازه افزایش کرایه حمل بار را نداد.

ممبینی افزود: در بخش لوازم خانگی شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم، اما برخی لوازم یدکی آن‌ها به ویژه لوازم یدکی که از خارج از کشور تامین می‌شد با افزایش قیمت مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه کشوری سی ان جی برای افزایش تولید مخازن مربوطه و اتحادیه تاکسی تلفنی‌های کشور برای افزایش سهمیه سوخت آنها، همچنین صدور پروانه فعالیت برای صنوف سیار مثل وانت بار‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اتاق اصناف ایران در پایان تاکید کرد: کمترین تخلف را در روز‌های گذشته از سوی اصناف شاهد بودیم، هر چند منکر گران فروشی نیستیم.

باید جزئیات معاملات را در اختیار داشته باشیم

رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در  این نشست گفت: سازمان باید جزئیات همه معاملات خرد و کلان را برای اجرای عدالت مالیاتی در اختیار داشته باشد.

امیدعلی پارسا گفت: همه معاملات باید در بستر پایانه‌های فروشگاهی انجام شود.

وی افزود: میزان مالیات دریافتی ماهانه در کشور حدود ده هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که مجموع حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان دولت و هزینه‌هایی مانند آب و برق در مجموع ماهانه ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: راه تحقق عدالت مالیاتی ایجاد سازوکار مالیات هوشمند و سلامت اداری است.

وی با بیان اینکه پانصد هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام در کشور داریم افزود: در بیشتر کشور‌ها تا ۹۰ درصد منابع اداره کشور از محل مالیات تامین می‌شود که در کشور ما این رقم پایین است و علت آن می‌تواند ضعیف بودن پایه‌های مالیاتی، معافیت‌ها و فرار مالیاتی زیاد باشد.

کد خبر 32025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =