ماجرای تولید خودرو با ترکیه و روسیه جدی شد

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: با ارتباطی و مذاکراتی که با دو کشور روسیه و ترکیه انجام داده‌ایم به زودی قراردادهای خودرویی میان این دو کشور در بخش کلان مطرح خواهد شد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: با ارتباطی و مذاکراتی که با دو کشور روسیه و ترکیه انجام داده‌ایم به زودی قراردادهای خودرویی میان این دو کشور در بخش کلان مطرح خواهد شد.

محمدرضا نجفی منش در پاسخ به این پرسش که ماجرای تولید خودروهای مشترک با سه کشور روسیه، ترکیه و آذربایجان به کجا رسید؟ به اگزیم‌نیوز گفت: تولید خودرو مشترک میان ایران، ترکیه و روسیه پیشنهادی بود که از سوی بخش‌خصوصی مطرح شد. ما این موضوع را مطرح کردیم که تولید خودرو بین ایران ترکیه و روسیه جدی و اجرایی شود. چنین امکانی میان خودروسازان ایرانی و ترک‌ها و روسی‌ها وجود دارد. 

وی افزود: در حال جاضر برای تولید خودروهای مشترک طرف ایرانی مشخص شده و در صددیم تا مولفه‌هایی که به تولید خودرو در کشورهای ترکیه و روسیه ارتباط دارند را پیدا کنیم.

او درباره زمان اجرای تولید خودرو مشترک میان ایران، ترکیه و روسیه اظهار کرد: با ارتباطی و مذاکراتی که با دو کشور خارجی انجام داده‌ایم به زودی قراردادهای خودرویی میان این دو کشور در بخش کلان مطرح خواهد شد. این در حالی است که زمان اجرای تولید خودروهای مشترک هنوز مشخص نیست.

نجفی‌منش در بخش دیگر سخنانش درباره وضعیت بازار خودرو گفت: چنانچه قیمت خودرو واقعی و براساس عرضه و تقاضا تعیین شود، دلالی در بازار خودرو هم برچیده می‌شود و قیمت‌ها هم روند کاهشی را به خود می‌گیرد. متاسفانه هنوز هم سود نامعقولی در فروش خودروهای کارخانه‌ای وجود دارد همین موضوع سبب شده که در زمان پیش فروش خودروها شاهد موجی از تقاضا برای شروع ثبت‌نام باشیم.

کد خبر 32117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =