چشم انداز ثبات سیاسی و اقتصادی نسبی در کشور

عباسعلی قصایی می گوید: ایران پس از تجربه چند دوره تحریم به جایگاهی رسیده که تا حدی توانسته شرایط را مدیریت کند به نظر می رسد روزها و ماه های آینده شاهد ثبات نسبی اقتصادی و سیاسی در کشور باشیم.

عباسعلی قصایی فعال حوزه تولید، ثبات نسبی را در بازارهای مختلف گفت: شرایط اقتصادی به شدت متاثر از مسائل اقتصادی است و ایران پس از تجربه چند دوره تحریم به جایگاهی رسیده که تا حدی توانسته شرایط را مدیریت کند به نظر می رسد روزها و ماه های آینده شاهد ثبات نسبی اقتصادی و سیاسی در کشور باشیم.

 قصایی در ادامه اظهار داشت:  قیمت ارز به نرخ قبل از جهش ارزی بازنخواهد گشت و اصولا  جامعه فعالان اقتصادی قبل از اینکه چنین انتظاری داشته باشد، امیدوارند که نرخ ارز، از قیمت کنونی عبور نکند.

 به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز صادرکننده مطرح کشور با تاکید بر لزوم  ثبات در نرخ ارز و سایر شاخصهای موثر بر تولید گفت: ثبات عنصری است که اقتصاد کشور برای پیشرفت و توسعه نیازمند آن است و مهمترین عامل برای ایجاد شرایط مناسب برای واردات و تداوم صادرات، ثبات نرخ ارز است.

وی اذعان داشت: تا اطلاع ثانوی می بایست درآمدهای نفتی را به فراموشی بسپاریم و صادرات غیر نفتی را تقویت کنیم؛ صادرات غیر نفتی درگیر بروکراسی سنگین داخلی است به خصوص حجم بروکراسی موجود در سیستم بانکی مانع تسهیل فرایندهای صادراتی است.

قصایی  با اشاره به سفر قریب الوقوع میشائیل بوک رئیس اینستکس به ایران گفت: این سفرها برای هر دو یا سه ماه یکبار انجام خواهد شد و هدف از حضور این مقام  مسئول آشنایی بیشتر با ایران و بررسی‌ شرایط موجود برای راه‌اندازی کانال مالی اروپا با ایران است.

 رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان گفت: به نظر می رسد اتفاقات مثبتی در رابطه با کانال مالی در شرف وقوع است و فرایند نقل و انتقال مالی برای مواد غذایی و دارویی خارج از لیست تحریم با خوشبینی بیشتری دنبال می شود

 به گزارش اگزیم نیوز به نقل از این عضو  هیات نمایندگان اتاق تهران،  میشائیل بوک معتقد است هر چند که ما  امکان برداشن تحریم ها را نداریم اما  تلاش خواهیم کرد تا  کانال انتقال مالی دارو و مواد غذایی که خارج از لیست تحریم‌ها است برای ورود به کانال اینستکس مسیر درست را طی ‌کند.

 

 

کد خبر 32119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =