ضرورت استفاده از تجربیات بازار عراق برای صادرات به سوریه

حمزه بهادیوند چگینی - رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه بازار هدف صادراتی ایران در سال‌های آینده سوریه خواهد بود، تاکید کرد که باید از تجربیات بازار عراق از جمله وضع تعرفه‌ها و نقل و انتقال پول برای صادرات به این کشور استفاده کرد.

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با اگزیم نیوز درباره سفر اخیر چندین هیات مختلف از سوریه به ایران و امضای توافق برای ساخت واحدهای مسکونی توسط شرکت‌های ایرانی در این کشور گفت: بازار سوریه باید به عنوان یکی از بازارهای هدف صادراتی ایران در سال‌های آینده به ویژه در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه آغاز شود، باید از تجربیاتی که در بازار عراق از جمله در زمینه وضع تعرفه‌ها، نقل و انتقالات پول و همچنین ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها داریم، استفاده کنیم.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران ادامه داد: در صورتی که از این تجربیات استفاده شود، حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه با موانع کمتری خواهد بود. 

لاهوتی اظهار داشت: سوریه نسبت به عراق در زمینه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی، خودکفاتر است ولی در بحث محصول می‌توانیم حضور خوبی در بازار سوریه داشته باشیم. 

رییس کنفدراسیون صادرات گفت: سوری‌ها علاقمند به سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید هستند و می‌خواهند به شکل محلی تولید کنند. در حال حاضر برخی از شرکت‌های ایرانی در عراق اقدام به تاسیس کارخانه کرده‌اند و با توجه به تقاضای طرف سوری، این موضوع باید به طور جدی‌تری در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 32121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =