ضرورت های حمایت واقعی از تولید

حمایت از تولید نباید فقط در شرایط اضطرار انجام شود بلکه باید مستمر باشد

سیدمحمدرضا مرتضوی؛ دبیرکل خانه صنعت با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: از محل صادرات غیر نفتی و کالا توانستیم هزینه‌های واردات کشور را تامین کنیم و با حذف اقلام اضافی و غیرمولد، نیاز‌های ارزی را کنترل و به بهبود وضعیت صادرات کشور کمک کردیم.

وی ادامه داد: در مواقع اضطرار، نقش تولید و تامین کالا و تامین نیاز‌های مردم، پررنگ می‌شود و همه به تولید توجه بیشتری می‌کنند، اما تولید مانند سیاست نیست که در زمان نامزدی، قول دهی، اما بعداً عملی نکنی.

مرتضوی با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف تولید، زمان بر است، افزود: کسانی که در شرایط اضطرار، قول حمایت می‌دهند باید در سالیان متمادی در کنار تولید باشند نه اینکه به محض برداشته شدن شرایط اضطرار، حمایت هایشان را رها کنند.

او اضافه کرد: قوه قضاییه در دستور العمل و بخشنامه‌ای همه قضات را مکلف کرده است بر اساس رای کارشناس رسمی دادگستری وفق مقررات بانک مرکزی و قوانین بالادستی، محاسبات مربوط به بدهی واحد‌های تولیدی را به روز کنند و آن را در دادگاه‌ها ملاک عمل قرار دهند به جای اینکه بانک بهره مرکب را اعمال کند و این نیاز به فهم مشترک دارد.

مرتضوی با بیان اینکه مبارزه میان بخش خصوصی و اقتصاد متمرکز و بروکراسی حاکم، دائمی است، گفت: این مبارزه در اقتصاد رانتی مانند اقتصاد ایران که وابسته به درآمد‌های نفتی است، دائم وجود دارد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت افزود: ما به عنوان بخش خصوصی و مردمی به عنوان بخش سالم اقتصاد، دائم در حال مبارزه هستیم تا بخش‌های رانتی را به حداقل برسانیم و در این مبارزه به کمک نیاز داریم.

مرتضوی گفت: ریشه همه مشکلات، شوک‌های مداومی است که به اقتصاد داده می‌شود. انگار نذر کرده ایم هر چند سال ارزش پول ملی را به یک سوم کاهش دهیم و یا اینکه راه دیگری جز بالا بردن نرخ انرژی برای رفع مشکلات اقتصادی نداریم.

معاون صنایع کوچک و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی هم گفت: ستاد تسهیل استان‌ها از زمان تشکیل بسیاری از مشکلات را رفع کرده است و آنچه در این ستاد برطرف نمی‌شود در ستاد ملی مطرح می‌شود.

کد خبر 32147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =