رشد ۲۰ درصدی صادرات در یکسال اخیر

نود و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، صبح امروز هفدهم دی ماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار و موضوع اصلاح و ابلاغ شرایط عمومی پیمان و اعمال نظر بخش خصوصی در پیش نویس تهیه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه پیگیری شد.

نود و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، صبح امروز هفدهم دی ماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار و موضوع اصلاح و ابلاغ شرایط عمومی پیمان و اعمال نظر بخش خصوصی در پیش نویس تهیه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه پیگیری شد.
به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، طی این نشست که با حضور وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اجرای حکم ماده ۷ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آیین نامه اجرایی آن مبنی بر "تشکیل کمیته ساماندهی مراجعه نمایندگان دستگاه های اجرایی به واحدهای تولیدی" و "راه اندازی سامانه مربوطه" مورد بررسی قرار گرفت.
، فرهاد دژپسند ضمن تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که سایر مشکلات دست و پاگیر فعالیت بخش خصوصی را متاثر کند، گفت:در طی یکسال اخیر صادرات غیرنفتی در کشورمان رشد ۲۰ درصدی داشته است که باید آن را به فال نیک گرفت.
وزیر اقتصاد بر اهمیت توجه به روند سرمایه گذاری در کشور تاکید کرد و گفت: می توان با کریدور بازار سرمایه این مشکل را حل کرد،بخش خصوصی در حوزه جلب سرمایه‌های خارجی کمک بزرگی به ما خواهد کرد.
وی با اشاره به موضوع fatf گفت: در حالیکه ما تلاش داریم با تامین منابع مالی تروریسم مبارزه کنیم، آمریکا بخشی از بودجه خود را به بحث حمایت از گروه‌های تروریستی اختصاص داده است.
وزیر اقتصاد حضور بی‌نظیر مردم ایران و عراق در مراسم سردار سلیمانی را نشان از وحدت ملی دانست و گفت: باید از این بستر برای وحدت ملی و رونق اقتصادی کشور استفاده کنیم.
دژپسند تاکید کرد ضروریست در جلسه آینده شورای گفت و گو، گزارش جامعی از حذف قوانین بی‌فایده ارائه شود، اتاق بازرگانی می‌تواند در لغو مقررات زائد به ما کمک کند.
فرهاد دژپسند با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در تامین منابع مالی در حوزه سرمایه‌گذاری وارد عمل شود گفت: بخش خصوصی می‌تواند در کاهش شکاف بازار سرمایه می‌تواند به بهبود و تقویت رونق تولید در کشور کمک شایانی کند.
رحمانی، وزیر صمت نیز اظهار داشت: دستگاه‌ها موظف به اجرایی کردن ماده ۷ قانون بهبود مستمر ساماندهی و کاهش مراجعات نمایندگان به دستگاه‌ها هستند.

وی بیان داشت: درباره ماده ۷ قانون بهبود مستمر بخش تولید و کار و کاهش مراجعات نمایندگان بخش‌های مختلف به دستگاه‌ها در کشور وزارت صمت از حیث سامانه ها با مشکلاتی روبه رو نیست اما تحقق این رویه اراده همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

 وزیر اقتصاد بیان داشت: در شرایط جدید یکی از راه‌های مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی این است که همه دستگاه‌ها باید در اجرای ماده ۷ وارد عمل شوند و دوستان اگر مانعی در این مسیر می‌بینند به ما اطلاع دهند از این رو ما هیچ مشکلی در اجرای این ماده نداریم.
 

کد خبر 32188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =