احتمال آزادسازی مجدد خودروهای خارجی

مهدی دادفر می‌گوید: درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر شده است. از این‌رو برخی نمایندگان مجلس نسبت به ممنوعیت واردات خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند و قرا شد واردات خودروهای خارجی به کشور را مورد بررسی قرار دهند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر شده است. از این‌رو برخی نمایندگان مجلس نسبت به ممنوعیت واردات خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند و قرا شد واردات خودروهای خارجی به کشور را مورد بررسی قرار دهند. 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی قیمت خودروهای خارجی گران شده است یا خیر؟ به اگزیم‌نیوز گفت: در هفته اخیر قیمت تمام خودروهای خارجی بین 10 تا 15 درصد گران شد. البته ممکن است تقاضا برای شب عید قیمت این خودروها را گران کرده باشد. 

مهدی دادفر افزود: هفته گذشته بازار خودرو در آرامش به سر می‌برد. به عنوان مثال قیمت خودرو نیسان ایکس تری بین 600 تا 700 میلیون تومان معامله می‌شد که این  هفته دامنه نوسان این مدل خودرو افزایش و به قیمت یک میلیارد تومان رسید. معمولا هر ساله در آستانه شب عید تقاضا برای خرید خودرو افزایش می‌یابد بنابراین افزایش قیمت خودرو در این شرایط امری بدیهی است.

وی در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: چنانچه مردم قصد خرید خودرو دارند امروز بهترین فرصت برای خرید خودرو است. 

دادفر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است واردات خودرو آزاد شود؟ گفت: در حال حاضر مجلس وعده‌هایی مبنی بر ترخیص و واردات خودروهای خارجی داده است و حالا باید منتظر نهایی شدن این تصمیم هستیم. همچنین افرادی که قطعات خودرو را از کشورهای مختلف همچون چین وارد کشور می‌کردند امروز هم به اشکال مختلف این اقدام را انجام می‌دهند. 

وی تصریح کرد: چنانچه قرار باشد واردات خودرو آزاد شود این موضوع نیز شامل حال خودروهای چینی هم خواهد شد. بنابراین امیدواریم مسئولان با همکاری بخش‌خصوصی تدابیری تازه‌ای را در این حوزه اتخاذ کنند. 

 

 

کد خبر 32202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =