نرخ تعرفه در سال ۹۹ برای کالاهای غیرضرور افزایش می‌یابد

رئیس کل گمرک ایران می‌گوید: اگر مبنای ارزشی گمرک در واردات کالاها نسبت به امسال تغییری نکند ممکن است که برخی تعرفه‌ها برای برخی از اقلام افزایش یابد

رئیس کل گمرک ایران می‌گوید: اگر مبنای ارزشی گمرک در واردات کالاها نسبت به امسال تغییری نکند ممکن است که برخی تعرفه‌ها برای برخی از اقلام افزایش یابد. یعنی افزایش نرخ تعرفه برای کالاهای غیرضرور افزایش خواهد یافت.

رئیس کل گمرک ایران در پاسخ به این پرسش که آیا در سال آینده نرخ تعرفه گمرکی برای کالاهای اساسی افزایش می‌یابد؟ به اگزیم‌نیوز گفت: اگر مبنای ارزشی گمرک در واردات کالاها نسبت به امسال تغییری نکند ممکن است که برخی تعرفه‌ها برای برخی از اقلام افزایش یابد. یعنی افزایش نرخ تعرفه برای کالاهای غیرضرور افزایش خواهد یافت.

مهدی میراشرفی درباره افزایش تعرفه موبایل در سال آینده اظهارکرد: نرخ تعرفه موبایل در سال آینده افزایش نمی‌یابد؛ چرا که موبایل در طبقه‌بندی کالاهای غیرضرور قرار ندارد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به سیاست دولت در راستای نرخ تعرفه گمرکی تصریح کرد: به طور کلی سیاست اصلی دولت کنترل نرخ تورم است. در نظر داریم هر عاملی که در نرخ تورم تاثیرگذار باشد را به نحوی مدیریت و کنترل کنیم. به این معنا که اگر نرخ تعرفه در افزایش نرخ تورم اثرگذار است به شکلی برنامه‌ریزی خواهیم کرد که در تورم اثر منفی نداشته باشد.

میراشرفی گفت: به طور کلی چنانچه ارزش پایه صادراتی گمرکی تغییر کند ممکن است نرخ تعرفه برای برخی اقلام کاهش یابد.

 

کد خبر 32298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =