خواهان حذف معافیت های مالیاتی هستیم.

غلامحسین شافعی گفت: امروز کسانی که شفاف تر هستند، بیشتر مالیات می دهند و عدالت مالیاتی رعایت نمی شود.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، شافعی در این نشست، شفافیت و فرار مالیاتی را از  دغدغه بخش خصوصی نام برد و گفت: گام نخست برای اجرای عدالت مالیاتی در کشور، از بین رفتن معافیت مالیاتی در بخش های مختلف و نهادهاست.

رییس اتاق ایران با طرح این سوال که چرا دولت قصد دارد مالیات بر عایدی بر سرمایه بگیرد، ولی مالیات بر مستغلات نداریم؟ گفت: در بودجه سال آینده درصد بالایی به مالیات ها اضافه شده و بخش خصوصی نگران است که افزایش مالیات در بودجه سراغ شفاف ها رفته و از آنها گرفته شود.

وی اظهار داشت: بودجه سال آینده همزمان با انتخابات مجلس شده و امیدوار هستیم با نگاه به منافع ملی تصویب شود

 غلامحسین شافعی امروز در نشست صبحانه کاری  فعالان اقتصادی با رئیس کل سازمان امور مالیاتی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: شیوه مالیات ستانی باید به گونه ای باشد که کارهای مولد را تقویت کند، در حالیکه که عدالت مالیاتی خیلی محسوس نیست و سیستم مالیاتی پاداش دهی به کارهای غیرمولد بوده است و گویا هر کسی شفاف تر در کشور عمل کند نهایتا باید جریمه های بیشتری پرداخت کند و این موضوع راه توسعه پایدار را منحرف می کند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران خواهان حذف معافیت های مالیاتی در نهادها و بخش های دولتی شد و گفت: از دیگر مسائل مغفول، مبحث مالیات بر عایدی و مالیات بر مستغلات است؛ در شرایط فعلی درصد بالایی از درآمدهای بودجه ۹۹ براساس اخذ مالیات وضع می شود و این نگرانی وجود دارد که اگر توسعه اقتصادی اتفاق نیفتد، نظام مالیاتی به شراغ کسانی خواهد رفت که شفاف کار می کنند.

 

کد خبر 32315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =