دستورالعمل واردات فوریتی تجهیزات پزشکی مورد نیاز مقابله با کرونا ابلاغ شد.

دستورالعمل واردات فوریتی تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز مقابله با کووید ١٩، از سوی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، ابلاغ و اعلام شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی  وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور تسریع در تامین کالاهای مورد نیاز و همچنین کاهش دفعات مراجعه حضوری، دستورالعمل واردات فوریتی تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز مهار بیماری کرونا را اعلام کرد.

بر اساس این دستورالعمل کالاهای مورد نیاز  شامل انواع ماسک (جراحی و فیلتردار)، لباس یکسره، محافظ صورت، تب سنج، پالس اکسی متر، دستگاههای کمک تنفسی، کیت تشخیص کرونا است.

مدارک و اسناد مورد نیاز واردات تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مهار بیماری کرونا شامل، فرم تکمیل شده درخواست واردات فوریتی و مدارک کیفی کالا شامل CE، ISO۱۳۴۸۵، FDA، Catalogue، Data sheet، برچسب کالا و خوداظهاری کمپانی سازنده ( Declaration of conformity) است.

گفتنی است، در خصوص کیت تشخیص کرونا در صورت نداشتن تاییدیه کیفی مجوز فروش در کشور سازنده ارائه شود.

بر اساس این دستورالعمل پرو فرما یا فاکتور با درج نام کمپانی سازنده، کشور سازنده، قیمت ارزی، تعداد پیشنهادی و زمان حمل همچنین، مدارک فوق به آدرس ایمیل info@imed.ir و یا به دبیرخانه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی ارسال شود.

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در باره نحوه دریافت پاسخ بررسی در این دستورالعمل آورده است: بررسی مدارک ارائه شده ظرف مدت یک روز کاری از تاریخ تحویل انجام می شود و از طریق ایمیل اعلام شده  پاسخ را دریافت می کنند. همچنین انجام مراحل دریافت کد IRC و اخذ مجوز در صورت تایید اولیه انجام می شود، اما جهت اقلام حفاظت فردی (ماسک، لباس و محافظ صورت)، انجام ثبت سفارش از طریق سامانه جامع تجارت با توجه به نامه تایید اداره کل نیاز به اخذ کد IRC نمی باشد و جهت سایر اقلام که مطابق چارت پیوست شماره ۲ این دستورالعمل است،  نیاز به اخذ کد IRC می باشد.

در این دستورالعمل در خصوص کیتهای تشخیص کرونا آمده است: لازم است نمونه کیت به میزان ۵۰۰ تست مورد ارزیابی قرار گیرد. لذا متقاضی می تواند پس از مرحله دریافت کاربری از سامانه IMED در چارت شماره ۲ این دستورالعمل، نسبت به درخواست ثبت کالای نمونه و اخذ کد IRC نمونه اقدام نماید و در صورت ارزیابی پیشین نمونه، مراحل مانند بند قبلی خواهد بود.

طبق این دستور العمل وارد کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی ملزم به ارائه تعهد نامه می باشند و در مورد نحوه توزیع کالا نیز  پس از ترخیص کالا، توزیع کالا صرفا با اخذ مجوز کتبی از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی مجاز خواهد بود.

بر اساس این گزارش فرم های مربوطه در وب سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به آدرس www.imed.ir در دسترس است.

 کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در باره آخرین آمار مبتلایان و فوت شدگان بیماری کرونا گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع:ایرنا

کد خبر 32528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =