رایزنی ها برای تسهیل مبادلات تجاری در بحران ادامه دارد

مسعود جمالی می گوید: رایزنی ها برای بازشدن مرزهای صادراتی مهم کشور ادامه دارد.

کمپین نفس، پویش فعالان اقتصادی برای عبور از بحران کروناست؛ این پویش با شعار «بخش خصوصی، همیاری عمومی» فعالیت خود را همزمان با آغاز بحران، شروع کرد؛  تهیه اقلام مورد نیاز برای کادر درمان، کانکس برای استراحت پرسنل مراکز بیمارستانی، برنامه فشرده ساخت و راه اندازی و تجهیز کلینیک نفس یا ظرفیت پذیرش روزانه 300 بیمار تا نوروز 99 از جمله فعالیت های این کمپین تا امروز بوده است.

دبیر کارگروه رصد مشکلات صادرات و واردات این کمپین در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوزگفت: رایزنی با مسئولین ذی ربط برای تسهیل ترخیص کالای پزشکی و بهداشتی از گمرکات کشور در صدر اقدامات این کارگروه قرار دارد و تا کنون در بخش واردات به صورت موردی پیگیری ها نتیجه بخش بوده است.

مسعود جمالی افزود: رایزنی ها برای بازشدن مرزهای صادراتی مهم کشور ادامه دارد.

 وی گفت: این کمپین نمادی از ظرفیت غنی تشکل ها برای حرکت های بنیادی موثر در عرصه اقتصادی و اجتماعی است.

 جمالی به پیشنهادات کارگروه بازرگانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ورود دستگاه دیپلماسی و اقتصادی کشور  در دو بخش دولتی و خصوصی برای باز کردن مرزهای خروجی و شریان های حیاتی واردات و صادرات کشور، عدم تعطیلی دولت و وزارت خانه های مرتبط در نوروز و بازبودن شریان های جاده ای حمل و نقل کالا و گمرکات کشور در تعطیلات به منظور کاهش مشکلات صادرات و واردات و تمرکز بر بازماندن مرز عراق به عنوان مقصد مهم صادراتی کشور از جمله پیشنهاداتی بود که پارلمان بخش خصوصی به دولت ارائه کرده است.

دبیر کارگروه رصد مشکلات صادرات و واردات کمپین نفس اظهار داشت: بخش خصوصی با هدف مدیریت بحران کرونا وارد عمل شده و تلاش دارد تحت لوای این کمپین در راستای مقابله با همه گیری ویروس کرونا در حوزه های مرتبط هم اندیشی و هم افزایی داشته باشد؛ به این منظور اقدام به تدوین و انتشار دستورالعملهای لازم برای بنگاههای اقتصادی در خصوص مبارزه با بیماری نموده است.

مسعود جمالی گفت: اعضای تشکلهای بخش خصوصی برای مقابله با بیماری  همراه شده و گرداوری کمکهای مالی برای تأمین کمبودهای لوازم و تجهیزات لازم در مقابله با بیماری و تهیه اقلام مربوطه را در دستور کار قرار داده است.

به گفته این فعال اقتصادی، احصاء مشکلات بخش خصوصی، ناشی از این بیماری و تلاش برای حل آنها با کمک اتاقهای بازرگانی از دیگر طرح های کمپین نفس است وی تاکید کرد: این کمپین همه ظرفیت های خود برای باز نگه داشته شدن مرزها بر تجارت خارجی کشور و کمک به استقرار تمهیدات بهداشتی و پروتکلهای قرنطینه در مبادی صادراتی به کار می بندد.

وی بر اهمیت خلاقیت و نوآوری و طراحی راهکارهای نوین و موثر در مقابله با گسترش بیماری تاکید کرد و گفت: در این زمینه از پیشنهادات و طرح های نوآورانه، کارشناسی و موثر استقبال می کنیم همچنین طراحی و اجرای کمپینهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی با هدف تجمیع توان بخش خصوصی و نشان دادن پشتیبانی این بخش از مقابله با بیماری ادامه دارد.

 

 

 

کد خبر 32534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =