رشد ۲۲.۷ درصدی صادرات یک ماه اخیر از مرز آستارا

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای گیلان از رشد ۲۲.۷ درصدی صادرات کالا از طریق مرز زمینی آستارا در اسفندماه نسبت به ماه گذشته(بهمن ماه) خبر داد.

فریبرز مرادی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان عنوان کرد: از اول تا پایان وقت بیست و سوم اسفندماه چهار هزار و ۲۸۲ کامیون  از طریق مرز آستارا وارد کشور و چهار هزارو ۶۵۴ کامیون از طریق مرز آستارا  خارج شده اند.

وی تصریح کرد: این تعداد کامیون نشان دهنده رشد ۲۶ درصدی ورودی و ۲۰ درصدی خروجی کامیونها از طریق مرز آستارا  نسبت به مدت مشابه ماه گذشته (بهمن ماه) می باشد.
مرادی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا فقط خودروهای حمل بار می توانند از مرز تردد کنند و مرز  برای جا به جایی مسافر بسته است، گفت:  مگر اینکه اتباع ایرانی فقط از جمهوری آذربایجان قصد ورود به کشور و یا از اتباع آذربایجان قصد برگشت به کشورشان را داشته باشند؛ ضمن آنکه این افراد قبل از ورود پایش می شوند و در صورت مشکوک بودن دو هفته قرنطینه انسانی می شوند.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین به ضدعفونی مستمر پایانه های حمل بار استان اشاره و تصریح کرد: دفاتر شرکت ها با هماهنگی انجمن های صنفی و شرکت های نگهدارنده و دفاتر تخصصی، زیر مجموعه های خود را  از طریق مراکز بهداشت و آتش نشانی ضد عفونی می کنند.

در بخش حمل و نقل کالا؛ شش هزار و ۴۹۵ دستگاه خودروی حمل و نقل استان با هشت هزار و ۵۵ راننده در گیلان فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 32556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =