از سر گیری صادرات به قطر از امروز

روح اله لطیفی گفت: صادرات به قطر از امروز پنجم فروردین ماه از سر گرفته می شود

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز به نقل از سخنگوی گمرک محموله موز به بوشهر از روز دوشنبه وارد شده است و پس از وقفه ایجاد شده در روند صادرات ما به قطر متاثر از شیوع کرونا، فرایندهای صادراتی از سرگرفته می شود.

 وی افزود: پرسنل گمرک در سطح گمرکات استان بوشهر به صورت کشیک حضور دارند ، فعالیت از روز عید کاهش پیدا کرده لیکن در گمرک بوشهر در حال حاضر واردات و صادرات در حال انجام است به نحویکه با تخلیه و ترخیص کشتی موز در روز گذشته شاهد ورودی بیش از ۱۰۰ کامیون بودیم و صادرات کالاهای پتروشیمی  از طریق گمرک انرژی پارس جنوبی نیز روند صادرات در حال انجام است .

لطیفی با اعلام اینکه گمرک دیر نیز از امروز صادرات به سمت قطر را  شروع می کند، اضافه کرد: گمرک خارک نیز طبق معمول سابق و با هماهنگی که ایجاد میشود دردحال فعالیت است  در  سایر گمرکات ورودی و تردد با کشورهای حاشیه خلیج فارس هم  نداریم فعالیت سایر بنادر به غیر از مقاصد کویت و امارات عادی است و قطر همچنان شناورهای یخچالدار را پذیرش می کند.

 این مقام آگاه اعلام کرد: جابجایی کالای هزار کامیون صادراتی در روز در مرز باشماق در حال انجام و مرز پرویز خان نیز 24 ساعته فعال است.

 وی با اعلام اینکه مرزهای کشورمان به سمت عراق  به غیر از منطقه اقلیم همچنان بسته است، گفت:مرز رسمی باشماق در کلیه رویه های گمرکی صادرات ، واردات ، ترانزیت مبدا و مقصد و خروج سوخت فعال بوده و  تا کنون تعطیلی نداشته و بی وقفه در حال فعالیت است.

 روح اله لطیفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۵۰ کامیون حامل سوخت در صف خروج هستند و در روز سوم فروردین خروج  ۱۱۴کامیون سوخت و صادرات  ۳۹۴ کامیون و ترانزیت خروجی ۳۹کامیون ره در این گمرک شاهد بودیم. همچنین کامیون پر ورودی ۸۰ دستگاه و کامیون خالی برگشتی نیز  ۱۲۳ دستگاه بوده است .

وی افزود: کامیون خالی عراقی وارده به محوطه برای بارگیری  صادرات ۳۹۶ دستگاه در روز گذشته بوده است که با در نظر گرفتن این تعدادجمعا کل ترددات ۱۱۴۶ کامیون بوده است.در ضمن بازارچه مرزی سیرانبند بانه در استات کردستان  کماکان از سوی  عراق تعطیل است.

 سخنگوی گمرک اذعان داشت: در مرز پرویزخان استان کرمانشاه نیز گمرک به صورت شبانه ریزی  فعال است و بیش ازر530دستگاه کامیون در 24ساعت گذشته کالای صادراتی به عراق داشتند که از این تعداد 509 دستگاه کامیون کالای صادراتی و 28دستگاه نیز سوخت به عراق صادر کردند.

به گزارش اگزیم نیوز بار تراتزیتی تخم مرغ از مبدا نخجوان به کردستان عراق نیز از امروز امکلن ورود به کشور از مرز پلدشت را دارند، مرزهای کشور با ترکیه نیز همچنان بسته است و صرفا کامیون های ترکیه ای که نتوانستند از مرزهای سرخس به ترکمنستان بروند مجیور به بازگشت به کشورشان از مرز بازرگان شدند و کامیون های ایرانی نیز از ترکیه وارد کشور شدند.

رایزنی هایی نیز برای ورود کامیون های ایرانی که در کشورهای ثالث  منتظر ورود به ترکیه و بازگشت به ایران هستند صورت کرفته که منتظر ورود آتها به خاک ترکیه هستیم.

لطیفی اعلام کرد مرز با ارمنستان همچنان بسته است ولی بر اساس تصمیم دولت ایروان برخی از کالاها به لیست تجارت با ایرلن اضافه شده است، همچنین مرز با جمهوری نخجوان برای ورود کالاهای تجاری فعال است .

وی گفت: مرزهای زمینی، دریایی و ریلی با کشور آذربایجان در بخش تجاری همچنان با رویه روزهای قبل فعال است و ترانزیت کالا به روسیه نیز از خاک آذربایجان بدون مشکل در حال انجام است.

 به گفته لطیفی مرزهای کشورمان با ترکمنستان همچنان مسدود است و صرفا از طریق ریل برخی از کالاهای غیر خوراکی و از مرز سرخس در حال جابجایی است . محموله کمک های بهداشتی کشور ترکمنستان به وزن 16تن نیز دیروز از مرز لطف آباد وارد کشور شد.

به سخنگوی گمرک مرزهای تجاری کشور با افغانستان مچنان باز است و علئرغم کاهش ورود کالاهای تحاری به مناسبت نوروز همچنان فعالیت مرزهای منتهی به افغانستان در حال انجام است همچنین مرزهای پاکستان با ایران  همچنان بسته است . ولی محموله های کالاهای اساسی به بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان در حال ورود و تخلیه و بارگیری است و شاهد پهلو گیری شناوری با بار  هفتاد هزارتنی گندم بودیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 32617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =