عملکرد بازار ثانویه در سال ۹۸

ارزیابی ها نشان می دهد، طی سال ۱۳۹۸ در مجموع حدود ۱۶.۲ میلیارد یورو ارز صادراتی برای فروش در بازار ثانویه عرضه شده که از این محل، حدود ۱۳.۸۷ میلیارد یورو ارز برای واردات کالا، خرید شده است. همچنین بنابر داده های منتشر شده، میزان خرید ارز برای واردات و فروش ارز صادراتی در اسفند ۱۳۹۸ نسبت به اسفند ۱۳۹۷، به ترتیب ۴۱ درصد و ۵۱ درصد، افت را تجربه کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز، براساس آمارهای منتشر شده، عملکرد بازار ثانویه طی سال ۹۸ نشان می دهد، از اول فروردین تا ۲۸ اسفند ماه خرید ارز برای واردات ۱۳.۸۶۸ میلیون یورو بوده است. که در همین بازه زمانی فروش ارز صادراتی ۱۶.۱۷۳ میلیون یورو عنوان شده است.

همچنین بنابر آمارها، عملکرد بازار ثانویه در ماه اسفند ۹۸ حاکی از این است که ۱.۳۳۸ میلیون یورو برای خرید ارز وارداتی اختصاص یافته است. این در حالی است  که در اسفند ماه  سال ۹۷ خرید ارز وارداتی در این بازار  ۲.۲۷۱ میلیون یورو بوده که این امر نشان از افت ۴۱ درصدی در این بازه زمانی دارد.

 از سوی دیگر، داده های آماری نشان می دهد،  فروش ارز صادراتی در بازار ثانویه در ماه پایانی سال ۹۸ ۱.۳۳۳ میلیون یورو بوده است. در حالی که در همین ماه در سال ۹۷ میزان فروش ارز صادراتی در بازار ثانویه ۲.۷۳۸ میلیون یورو گزارش شده که نشان از افت ۵۱ درصدی در مدت مشابه سال قبل دارد. 

همچنین بنابر آمارها، از ۱۶ مرداد ماه ۹۷ تا ۲۸ اسفند ۹۸ میزان خرید ارز وارداتی در بازار ثانویه ۲۳.۲۲۷ میلیون یورو عنوان شده که در مقابل در همین بازه زمانی، ۲۷.۳۵۴ میلیون یورو فروش ارز صادراتی انجام شده است.

لازم به توضیح است که میانگین نرخ خرید هر دلار در بازار ثانویه در اسفند ماه ۹۷ برابر ۱۳۶۴۱ تومان بوده است، این در شرایطی است که میانگین میانگین نرخ خرید هر دلار در بازار ثانویه در اسفند ماه ۹۸ برابر با ۱۳.۶۹۶ تومان عنوان شده است.  با تکیه بر همین آمارها می تون گفت که نرخ خرید دلار در اسفند ماه ۹۸ نسبت به اسفند ۹۷ رشد ۵۷ درصدی را تجربه کرده است.

ارزیابی ها نشان می دهد، طی سال 1398 در مجموع حدود 16.2 میلیارد یورو ارز صادراتی برای فروش در بازار ثانویه عرضه شده که از این محل، حدود 13.87 میلیارد یورو ارز برای واردات کالا، خرید شده است. همچنین بنابر داده های منتشر شده، میزان خرید ارز برای واردات و فروش ارز صادراتی در اسفند 1398 نسبت به اسفند 1397، به ترتیب 41 درصد و 51 درصد، افت را تجربه کرده است.

 

 

کد خبر 32649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =