خبر خوب برای کارفرمایان/قسطی شدن حق بیمه اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ تا پایان سال

بر اساس مصوبه جدید دولت، بخشی از مشاغل که فهرست آنها در متن خبر موجود است می‌توانند حق بیمه ماههای اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ را به صورت اقساطی تا پایان سال ۹۹ بپردازند.

به گزارش اگزیم نیوز، با شیوع ویروس کرونا، دولت برنامه‌های حمایتی برای برخی از مشاغل را تدوین کرده که دامنه آن از حمایت‌های مالیاتی و بیمه‌ای تا اختصاص تسهیلات بانکی کشیده می‌شود. همچنین برخی از مشاغل می‌توانند لیست حق بیمه ماههای اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 را بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی(20 درصد) به سازمان تامین اجتماعی ارایه دهند و حق بیمه کارفرمایی را از تیرماه تا حداکثر پایان سال 99 تقسیط نمایند.

بر این اساس مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، مراکز مربوط به امور گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و خدماتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی از جمله این مشاغل قرار می گیرند که کارفرمایان آنها می‌توانند حق بیمه را تا پایان سال به صورت اقساطی بپردازند.

متن کامل بخشنامه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به شرح زیر است:

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخشنامه‌ای به مدیران کل تامین اجتماعی استانها با موضوع امهال حق بیمه اسفندماه، فروردین و اردیهبشت 99 سهم کارفرما برای فعالیت ها و کارگاههای مشمول عناوین ده گانه نوشت: پیرو دستور ریاست جمهوری و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و نظر به اینکه بخشی از فعالیتها و کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی ذیل عناوین ده گانه پیوست که به تصویب ستاد مذکور رسیده است، تحت تاثیر مستقیم بیماری مزبور قرار گرفته اند، لذا در جهت ایجاد وحدت رویه ضمن ارسال فهرست ده رسته مشمول تسهیلات این بخشنامه، توجه واحدهای اجرایی تابعه را در نحوه دریافت لیست حقوق و مزد کارکنان شاغل اینگونه کارگاهها به نکات ذیل جلب می‌نماید:

1- کارگاههای ذیل عناوین ده گانه مندرج در فهرست پیوست، مشمول امهال حق بیمه اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 سهم کارفرما(20 درصد) هستند و می بایست نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماههای مذکور با رعایت ماده 39 قانون تامین اجتماعی در مهلت مقرر قانونی بدون حق بیمه متعلقه سهم کارفرما به شعب سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایند و مکلف به پرداخت حق بیمه سهم کارفرما(20درصد) نمی باشند.

2- واحدهای اجرایی تابعه می بایست نسبت به دریافت لیست حقوق و مزد کارگاههای مزبور مربوط به ماههای اشاره شده بدون دریافت حق بیمه سهم کارفرما اقدام نمایند.

3- مبنای دریافت لیست حقوق و مزد کارکنان ماههای اشاره شده بر اساس لیست های ارسالی دی ماه 98 خواهد بود.

4- با توجه به امهال داده شده به این کارگاهها و بعد از اتمام دوره یاد شده، کارفرمایان مزبور می بایست حداکثر تا پایان تیرماه 99 نسبت به تعیین تکلیف حق بیمه معوق شده سهم کارفرما بابت اسفند 98 و فروردین لغایت اردیبهشت 99 اقدام نمایند و در این خصوص واحدها می توانند نسبت به تقسیط آن برای حداکثر تا پایان سال 99 اقدام نمایند.

تبصره: حق بیمه سهم کارفرمایی 20 درصد ماههای اشاره شده در خصوص فعالیت ها و کارگاههای ذیل عناوین ده گانه پیوست، در صورت ارسال مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده 29 قانون تامین اجتماعی مشمول تاخیر جرایم پرداخت نخواهند بود.

5- ادارات کل استانها و واحدهای اجرایی تابعه می بایست در وصول لیست حقوق و مزد و بهره مندی هر یک ازکارکنان شاغل در کارگاههای مزبور تعامل لازم را با تشکل های کارفرمایی و صنوف مرتبط معمول نمایند.

6- لازم است معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استانها، ادارات کل استانها و همچنین اداره کل روابط عمومی نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اقدام کنند.

7- شرکت مشاور مدیریت خدمات ماشینی تامین مکلف است همزمان با صدور این بخشنامه نسبت به اصلاح سیستم مربوطه بابت کارگاههای یاد شده اقدام نمایند.

مسئول حسن اجرای این بخشنامه معاونت بیمه ای سازمان، مدیران، معاونان بیمه ای و روسا و کارکنان ارشد درآمد ادارات کل استانها و روسا، معاونان بیمه ای و مسئولین شعب شرکت مشاور مدیریت خدمات ماشین تامین و سایر واحدهای ذیربط می باشند.

منبع: اکسپورتنا

کد خبر 32682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =